Brev:
Svømning og amning
8. september 2016
Alder:
3 mdr.
Svømning og amning
Kære Helen
Så er jeg tilbage med spørgsmål til brevkassen :-) Jeg har født min dejlige søn ved kejsersnit for 3 måneder siden og alt er gået godt med ham :-)
Jeg vil høre om jeg godt kan svømme - herunder bade i havet - mens jeg ammer? Eller om det giver for stor risiko for brystbetændelse at svømme i koldt vand?
Min barselsflåd er stoppet for noget tid siden og jeg har ikke hverken denne gang eller med mit første barn haft problemer med brystbetændelse eller mælkeknuder. Men jeg har en del mælk og kan godt ind i mellem have spændte bryster hvis han en sjælden gang imellem sover længere end vanligt eller af anden grund drikker mindre end normalt.
Med mit første barn var jeg i svømmehallen enkelte gange mens jeg fuldammede, jeg var også i havet nogen gange men det var først da min datter var over et år og derfor kun fik lidt supplerende mælk fra mig. Men nu bor vi tæt ved havet og med udsigt til godt vejr er det fristende at kunne tage en svømmetur. Ligeledes overvejer vi en ferie i oktober til Grækenland - her er vejret jo godt , men swimmingpoolen vist kold.
På forhånd tak for hjælpen
Hilsen den badeglade