2 måneders pasning inden børnehaveopstart

20. januar 2022

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

2 måneders pasning inden børnehaveopstart

Hej Helen

Indtil videre tusinde tak fordi du er til.

Min store søn skal starte i børnehave om to måneder.

Han passes
2 dage/igen af voksen kvinde som han knuselsker
2 dage/igen bedsteforældre
1/dag ugen far

Jeg går hjemme med lillebror, så dette dage er med mig og lillebror noget af tiden, og det går udover lillebror, som jeg føler er fysisk understimuleret.

Den store er generelt meget utryg ved nye børn og kræver lang tilvænning. Nogle gange lykkes tilvænningen slet ikke. Særligt hvis det ikke er hjemme.

Nu har en kvinde meldt sig på banen at hun gerne vil passe ham i de kommende to måneder. Det er sandsynligt hende og jeg får ...

Annonce

... en relation via frivilligt arbejde. Hun vil rykke det hjem til sig selv så snart indkøringen er overstået. Hendes rolige søn på 3,7 år vil være der engang imellem. Hans legekammerat ligeså een gang om ugen, og så vil der engang imellem være besøg af andre børn med deres forælder. Hendes to skolebørn kommer hjem kl 14-15:00 hver dag.

Jeg kan ikke beslutte mig for om det er for meget ståhej for kun to måneder, eller om det er en styrke, at han får øvet sig i det små, og samtidigt have fået nogle flere relationer i denne lille by, hvor folk ofte støder på hinanden. Han plejer at elske, når han støder på nogen i byen han kender.

Har du nogen tanker?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger