Svar: Orgasme?
6. august 2004
Alder:
19 år
Hej med dig
Desværre er jeg jo ikke sexolog, men sundhedsplejerske, så jeg ved jo trods alt nok mest om børn:o)
Der findes to former for orgasme som piger kan få: klitorisorgasme og skedeorgasme. Sidstnævnte kræver nok lang tids øvelse og det er nok de færreste unge piger som oplever dette. Klitorisorgasme får du ved at du selv eller din kæreste stimulerer klitoris. Det kan være at du selv gør det, imens din kæreste er oppe i dig, før han trænger ind i dig eller efter, når han har fået udløsning.
Har du nogen sinde prøvet at stimulere dig selv? Ellers kan det være en god idé at du forsøger at stimulere dig selv til en orgasme. Ved at undersøge dig selv, ved du også hvad der skal til og så kan du guide din kæreste undervejs.
Det er synd at du ikke har været ærlig omkring det, for det er klart at hvis du fortæler det, så vil din kæreste bliver ked af det og fremover måske også tvivle på om du nu virkelig har fået orgasme. På den anden side, så er det jo også meget vigtigt at være 100 pct. ærlige overfro hinanden, hvis et forhold skal bære.
Jeg ønsker dig held og lykke fremover.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske