Svar: Orgasme?

6. august 2004

Kategori:
Alder:
19 år

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Unge.

Hej med dig

Desværre er jeg jo ikke sexolog, men sundhedsplejerske, så jeg ved jo trods alt nok mest om børn:o)

Der findes to former for orgasme som piger kan få: klitorisorgasme og skedeorgasme. Sidstnævnte kræver nok lang tids øvelse og det er nok de færreste unge piger som oplever dette. Klitorisorgasme får du ved at du selv eller din kæreste stimulerer klitoris. Det kan være at du selv gør det, imens din kæreste er oppe i dig, før han trænger ind i dig eller efter, når han har fået udløsning.

Har du nogen sinde prøvet at stimulere dig ...

Annonce

... selv? Ellers kan det være en god idé at du forsøger at stimulere dig selv til en orgasme. Ved at undersøge dig selv, ved du også hvad der skal til og så kan du guide din kæreste undervejs.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Det er synd at du ikke har været ærlig omkring det, for det er klart at hvis du fortæler det, så vil din kæreste bliver ked af det og fremover måske også tvivle på om du nu virkelig har fået orgasme. På den anden side, så er det jo også meget vigtigt at være 100 pct. ærlige overfro hinanden, hvis et forhold skal bære.

Jeg ønsker dig held og lykke fremover.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor