Svar: Handysitt

17. februar 2014

Kategori:
Alder:
3 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Hej med dig

Handysitt anbefales tidligst til børn fra 7 måneder (barnet skal kunne sidde selv) og op til ca. 5 år. Den bruges ikke sammen med Trip Trap stolen, men sættes på en voksenstol. Fordelen ved Handysitt er at man bruger den, når man er på farten - når I besøger bedsteforældre, venner eller andre, som har normale voksenstole, så kan Handysitt sættes på deres normale spisebordsstole, og jeres datter kan således sidde med ved bordet, når I er i byen.

Derhjemme kan hun fra ca. 6 måneders alderen bruge sin Trip Trap stol med bøjle. Den er beregnet til børn ...

Annonce

... fra 6-36 måneder.

I kan indtil hun bliver 6 måneder købe et Trip Trap Newborn Set, som er en slags "skråstol" netop beregnet til at sætte på Trip Trap stolen, og hun kan på den måde være med ved bordet. Hun vil i den naturligt ikke være helt så opretsiddende som hun er i en rigtig stol - men det skyldes at hun ikke bør sidde rigtigt op før hun er 6-7 måneder - først der er hun stærk nok i ryggen til at kunne sidde:)

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ HELENS BOG: "Helens bog om dit barns udvikling" - fra tilfreds baby til glad tumling

I kan på Stokke.com læse mere om alle Stokkes produkter, der er også små videoklip:)

Håber I kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor