Pasning og nummer to

17. februar 2014

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Pasning og nummer to

Kære Helen

Jeg har kontaktet dig vedr. søvn til min 8 måneder gamle søn, der er født uge 33. Jeg har et andet spørgsmål, da det forholder sig sådan, at han skal være storebror til sommer. Der kommer til at være knap 13 måneder mellem dem. J

VI har fået en fantastisk dagplejemor, privat, hvor han skal starte til april. Der vil vi selvfølgelig også gerne have nr. 2 passet, så de kan være sammen, og samtidig få glæde af hinanden – og det rent logistikmæssige er også mest hensigtsmæssigt for os.

Men hun har først en ledig plads august 2015, hvor vi skal bruge pladsen ...

Annonce

... fra april 2015. Mit spørgsmål er; hvad ville du gøre med nummer 2?

Skal vi vente på pladsen, og skal vi finde en anden privat dagpleje til ham indtil da? Eller en offentlig? Er vuggestue bedre?

Jeg har virkelig svært ved at gennemskue, om det er for egoistisk kun at have en dagpleje for de 4 måneder vi mangler – som reelt bliver til 3 måneder, da juli stort set er sommer ferie hele måneden. Jeg tænker meget på det, også for ikke at gøre noget forkert overfor den dreng vi har på vej.

Jeg glæder mig til at høre fra dig.

På forhånd tak.

Kærlig hilsen

En bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin