Brev:
At sove igennem
10. april 2024
Alder:
6 mdr.
At sove igennem
Hej Helen
Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er realistisk, at han begynder at sove igennem om natten.
Han er en stor dreng på 9 kg og 70 cm. Han får flaske og drikker ofte ca 900 ml i døgnet. Derudover får han skemad 2 gange dagligt. Det varierer mellem grød og grøntsagsmos hhv. frokost og aften. Om aftenen spiser vi ca. kl. 18, derefter får han ca. 100 ml mme og så sover han ofte et sted mellem kl. 19-20.
Han får ofte flaske igen omkring kl 01-02, hvor han vågner af sig selv, og jeg kan ikke få ham til at sove videre her uden flaske. Ofte drikker han 180-200 ml, så han virker sulten/tørstig på dette tidspunkt. Herefter sover han meget uroligt til kl. 05/06, hvor jeg forsøger at berolige med en sut, og til sidst får han så en flaske igen.
Han sover egentligt rigtig fint fra han puttes og indtil kl. 01-02, men jeg kunne rigtig godt tænke mig, at han begyndte at sove bedre om natten og ikke om aftenen.
Jeg har set, at du anbefaler en drømmeflaske om aftenen, det har jeg forsøgt få gange, men har lidt svært ved at se, hvordan denne gives. Jeg har hele tiden tænkt, at det var fint, at han meldte sig selv, når han havde behov for flasken, men skal jeg begynde at vække ham, før jeg selv går i seng? Og hvornår kan jeg forvente, at han sover igennem?
Håber du vil svare på mine spørgsmål:)
Hilsen
Mor T.