Svar: Fodtøj
2. februar 2013
Alder:
8 mdr.
Kære Mindstemandens mor
Tak for dit brev :)
Det lyder som om at I har en motorisk aktiv dreng og hvis han allerede rejser sig op ved tingene og prøver at gå rundt ved bordet osv, så er det en god idé at sikre ham skridsikkert fodtøj.
Udendørssko skal han ikke have før han kan gå et par selvstændige skridt selv, men indesko kan godt være nødvendigt før - netop når han begynder at gå rundt ved tingene. Det må her være hans udvikling og ikke hans alder der tages hensyn til ... Generelt kan man sige, at når han går mere end han kravler og ligger stille, så er det tid til sko ...
Det kan være prewalker sko, der sidder tæt omkring foden, som snøres eller lukkes med velcro, men som stadig er i et let og helt blødt materiale. Det kan også være et par bløde skind sutsko "futter", med elastik kant og med skridsikre såler. Det er vigtigt at de ikke vejer noget og at de er fuldstændig bløde - men at han kan stå fast.
Håber du kan bruge dette:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske