Svar: Rød numse - blister

6. oktober 2022

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Kære Christina

Tak for dit brev :)

Hvide blister, hvide belægninger, hvide knopper kan være tegn på svamp, og der vil ofte også være rødme og afskalning af huden, eller huden kan se meget blank og skinnende ud.

Det kan derfor være et forsøg værd at smøre med en svampemiddel, som f.eks. Brentan 2%, der kan købes i håndkøb. Er der brug for kraftigere behandling, kræver det recept fra lægen.

Det kan dog også være en naturlig hudirritation omkring endetarmen. Det er rigtig godt, at I er opmærksomme på at skifte bleen hyppigt og bruge ...

Annonce

... vand, men prøv at vaske ham med mild uparfumeret sæbe (f.eks. en intimsæbe, som du ville bruge til dig selv) eller prøv f.eks. med Olivy.

Helens bog om børn og sygdom
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og sygdom" - Et uundværligt opslagsværk, som giver dig ro og overblik, når du har allermest brug for det!

Olivy består af en blanding af olie, som giver fugt til huden, og som også danner en beskyttende hinde - og så består det af kalk, som renser, lindrer og neutraliserer syren fra urin og afføring. Når du bruger Olivy, skal du ikke bruge nogen form for cremer eller salver samtidig med. Det både renser, plejer og beskytter, er der afføring, bør du vaske dette af med vand, før du bruger Olivy.

Håber det virker :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sygdom:

26. juni 2024 | Sygdom | 5 mdr.

Psykisk reaktion på vaccine?

Kære Helen Tak for dit uddybende svar ang. min søns søvnproblemer. Han sover...

18. juni 2024 | Sygdom | 4 år, 2 mdr.

4-årig med kæmpe nedsmeltninger og anderledes adfærd

Kære Helen, Jeg har med stor glæde læst dine bøger og mange brevkassesvar...

12. juni 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Klør næse non-stop. Symptomer på nye tænder?

Hej Helen. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind! Min søn på knap 11...

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Pudendusblokade ved fødsel

Pudendusblokade er en bedøvelse af skeden og mellemkødet, som kan gives til kvinder, der er i fødsel.

Blokaden lægges oppe i skeden i slutningen af presseperioden, og den modvirker den voldsomme udspilingsfornemmelse, man føler, lige før barnet bliver født. Desuden virker blokaden bedøvende på mellemkødet, hvis man skal syes lige efter fødslen.

Pudendusblokaden er for de fleste lidt ubehagelig at få lagt, og den kan dæmpe presseveerne, så man som kvinde ikke kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder