Svar: Sygemelding eller?

21. juni 2010

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære Lotte

Tillykke med at du venter dig igen :)

For mig lyder det som om at en sygemelding vil være en rigtig god idé. Både fordi du har smerter i dit bækken og du kan mærke at det bliver værre, men også fordi du har en historie med dig omkring en stressbetinget/fødselsbetinget depression og at du netop har sagt til dig selv, at ved næste graviditet skulle du have dig selv og dit ufødte barn i fokus ...

Og ja, jeg ved godt at det ikke er særlig populært at blive sygemeldt og skulle meddele dette på sit arbejde, men er der nogen der takker dig for at komme hver dag, sidde og have ondt og ende med at ...

Annonce

... køre ned på det, fordi det bliver for meget for dig? Nej vel, - det er trods alt de færreste af os som får tak, når vi møder om morgenen ...

Men dit velbefindende, dit overskud til at tage dig af dig selv, dit ufødte barn og ikke mindst din 3 årige dreng - det må have størst prioritering.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Jeg synes derfor du skal bede om at få en samtale med din læge, hvor I taler det hele igennem en ekstra gang. Bed om at få sat ekstra tid af til samtale, når du bestiller tid. Det handler ikke kun om bækkenløsning men om at du generelt skal passe på dig selv og jeres lille familie :)

Rigtig meget held og lykke med det.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder