Svar: Sygemelding eller?
21. juni 2010
Alder:
0 mdr.
Kære Lotte
Tillykke med at du venter dig igen :)
For mig lyder det som om at en sygemelding vil være en rigtig god idé. Både fordi du har smerter i dit bækken og du kan mærke at det bliver værre, men også fordi du har en historie med dig omkring en stressbetinget/fødselsbetinget depression og at du netop har sagt til dig selv, at ved næste graviditet skulle du have dig selv og dit ufødte barn i fokus ...
Og ja, jeg ved godt at det ikke er særlig populært at blive sygemeldt og skulle meddele dette på sit arbejde, men er der nogen der takker dig for at komme hver dag, sidde og have ondt og ende med at køre ned på det, fordi det bliver for meget for dig? Nej vel, - det er trods alt de færreste af os som får tak, når vi møder om morgenen ...
Men dit velbefindende, dit overskud til at tage dig af dig selv, dit ufødte barn og ikke mindst din 3 årige dreng - det må have størst prioritering.
Jeg synes derfor du skal bede om at få en samtale med din læge, hvor I taler det hele igennem en ekstra gang. Bed om at få sat ekstra tid af til samtale, når du bestiller tid. Det handler ikke kun om bækkenløsning men om at du generelt skal passe på dig selv og jeres lille familie :)
Rigtig meget held og lykke med det.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske