Brev:
Vil ikke ligge selv - 4 mdr.
22. juni 2008
Alder:
4 mdr.
Vil ikke ligge selv - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg har en dreng på 4 mdr, som vokser som han skal og spiser fint. Han er glad for alt og alle - især alt og alle, som gider holde ham, for han vil ikke ligge selv.
Vi har prøvet alt fra legetæppe med legetøj hængende i to buer over ham (med og uden musik) til en uro, som snurrer rundt over ham akkompagneret af klassisk musik (både liggende og halv-siddende i skråstolen). Han hader simpelthen at sidde eller ligge alene. Når det er helt slemt, så begynder han at klynke, hvis man sidder ned eller står stille med ham på armen.
Af og til accepterer han den snurrende tingest, men på den betingelse at en af os er lige i nærheden og han kan se os.
I løbet af dagen kan jeg ikke få ret meget lavet. Det er svært at ordne vasketøj eller rydde op med babyen på armen. Bæreselen virker til dels, men han er ved at blive for stor til den (og jeg får ondt i ryggen af at gå rundt med ham hele dagen - han vejer trods alt 8.5 kg)
Jeg har prøvet at lægge ham i hans rullende babyseng (bedstemors gamle kurvekrybbe) og tage ham med rundt i huset, men det er begrænset hvor længe han gider ligge ned selvom jeg står lige ved siden af og forsøger at få fyldt opvaskemaskinen.
De fleste dage går med bytur enten i bæresele eller i barnevognen (det er et værre spetakkel når han skal ligge i den, men en god bumpende tur hen over brostenene på vej ned mod bussen hjælper) og konsekvensen er at der ofte står kurve med rent vasketøj i op mod en uge før der er tid til at det bliver ordnet når faren tager ham på armen i løbet af weekenden.
Hjælp! Lejligheden ligner efterhånden Jerusalems ødelæggelse fordi knægten ikke vil ligge alene længe nok til at jeg kan få ryddet op.
Hans sovetid bliver brugt på spisning og den smule personlige hygiejne, som han nu giver tid til. Jeg er ved at være godt træt af situationen og af at skulle læsse ham over på venner, som er på besøg, så jeg selv kan få spist, få tøj på, få ryddet morgenmaden af bordet etc.