Vil ikke ligge selv - 4 mdr.

22. juni 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Vil ikke ligge selv - 4 mdr.

Hej Helen

Jeg har en dreng på 4 mdr, som vokser som han skal og spiser fint. Han er glad for alt og alle - især alt og alle, som gider holde ham, for han vil ikke ligge selv.

Vi har prøvet alt fra legetæppe med legetøj hængende i to buer over ham (med og uden musik) til en uro, som snurrer rundt over ham akkompagneret af klassisk musik (både liggende og halv-siddende i skråstolen). Han hader simpelthen at sidde eller ligge alene. Når det er helt slemt, så begynder han at klynke, hvis man sidder ned eller står stille med ham på armen.

Af og til accepterer han den snurrende tingest, men på den betingelse at en af os er lige i nærheden og han kan se os.

I løbet af dagen kan jeg ikke få ret meget lavet. Det er svært at ordne vasketøj eller rydde op med babyen på armen. Bæreselen virker til dels, men han er ved at blive for stor til den (og jeg får ondt i ryggen af at gå rundt med ham hele dagen - han vejer trods alt 8.5 kg)

Jeg har prøvet at lægge ham i hans ...

Annonce

... rullende babyseng (bedstemors gamle kurvekrybbe) og tage ham med rundt i huset, men det er begrænset hvor længe han gider ligge ned selvom jeg står lige ved siden af og forsøger at få fyldt opvaskemaskinen.

De fleste dage går med bytur enten i bæresele eller i barnevognen (det er et værre spetakkel når han skal ligge i den, men en god bumpende tur hen over brostenene på vej ned mod bussen hjælper) og konsekvensen er at der ofte står kurve med rent vasketøj i op mod en uge før der er tid til at det bliver ordnet når faren tager ham på armen i løbet af weekenden.

Hjælp! Lejligheden ligner efterhånden Jerusalems ødelæggelse fordi knægten ikke vil ligge alene længe nok til at jeg kan få ryddet op.

Hans sovetid bliver brugt på spisning og den smule personlige hygiejne, som han nu giver tid til. Jeg er ved at være godt træt af situationen og af at skulle læsse ham over på venner, som er på besøg, så jeg selv kan få spist, få tøj på, få ryddet morgenmaden af bordet etc.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet