Brev:
Går på tæer
24. september 2023
Alder:
22 mdr.
Går på tæer
Kære Helen
Jeg synes, det går godt med vores lille pige på snart to år. Hun er blevet kørt godt ind i den nye vuggestue, hvor hun trives fra aller første dag, hun sover nu på eget værelse, og er faldet rigtig godt til i vores nye hus. Jeg er stolt over, at hun har taget de mange ændringer i vores hverdag så flot. Hun har hurtigt omstillet sig.
Der kommer også flere ord på hende, selvom hun ikke kan hele sætninger endnu. Hun siger fx gravko og traktor, når vi møder dem på vores vej, ligesom hun også kan sige “Hej,”, “nej”, “ja”, “bil”, “hov”, “hop”, “bold” osv. Hun overrasker mig generelt ofte med nye færdigheder. Forleden kiggede hun fx på mig og nynnede “Lille Peter Edderkop”, imens hun lavede alle fagterne til. Vi er også begyndt til gymnastik, hvor hun stortrives på trods af de høje lyde og mange børn. Alt dette til sammen har gjort, at jeg i nogle uger ikke har bekymret mig om autisme - en bekymring, der længe har sat sig fast.
Her i weekenden er den dog kommet tilbage. Min datter er nemlig begyndt at gå på tæer. Det startede forleden med den ene fod, men nu går hun på tæer på begge fødder ca. 30 procent af tiden. Hun er ellers meget motorisk dygtigt og virker ikke “sanseforstyrret”, så jeg aner ikke, hvor det kommer fra.
Er det normalt?
De bedste hilsner
Mette