Brev:
Hvor er klukleen henne?
17. november 2022
Alder:
4 mdr.
Hvor er klukleen henne?
Hej Helen,
Vi har en lille mus på 4.5 måneder, som pt sover rigtig uroligt om natten. Jeg ved ikke om jeg kan gøre andet end jeg gør, for at hun får en roligere søvn, men hvis jeg kan, vil jeg gerne vide det.
Om dagen synes jeg, at vi er gode til at aktivere hendes krop. Vi tumler, bumler, massere, kysser, nusser. Om natten når hun er urolig, lægger jeg eller far først en hånd på hendes bryst, hvis det ikke er nok, putter vi os ind til hende og hvis det heller ikke hjælper, så lægger jeg hende gerne ovenpå mig. Nogle gange hjælper det. Andre gange ikke - og så ligger hun og kører hovedet frem og tilbage, sparker med arme og ben.
Vi kan mærke, at der sker rigtig meget med hendes søvn lige for tiden, så måske skal vi bare se tiden an. Hun er begyndt at være vågen i op til 3 timer af gangen om, hvor hun for bare et par uger siden havde maks 1.5 times vågentid herhjemme og hun sover ca. fra kl 21.30 til kl 06 .. gaaab ..
Om dagen prøver vi som sagt at aktivere hende efter bedste evne, både ved at hun ligger på mave og ryg, vi hjælper hende med at rulle rundt, hun sidder op, står op, ligger på forskellige underlag, klapper med fødderne, kysser, krammer, nusser, vi massere ofte fødderne hen af eftermiddagen, når hun begynder at "kæmpe lidt" (er træt, men vil ikke rigtig sove) hun hænger på hovedet, får kasteture og flyveture i luften .. Men .. hun griner ofte hun en enkelt gang og så er det som om, at det ikke rigtig er vildt skægt mere ..
Hun er ikke utilfreds eller lukker sig ind i sig selv, hun .. er bare med, smiler lidt, giver en lille lyd en gang i mellem, men det er ikke meget vi får klukleen at høre og så overvejer jeg om vi gør noget forkert? Vi er begge meget opmærksomme på, at det ikke bliver for meget for musen, vi har øjenkontakt med hende og holder gode pauser, både under legen og inden vi skifter til noget nyt. Vi har selvfølgelig oplevet den fantastiske klukle et par gange, men vi (eller nok mest jeg) vil så gerne høre den oftere - og vide, at musen hygger sig "rigtigt"..
Måske er det ikke alle børn som griner så meget, måske skal jeg bare acceptere, at musen ikke hviner højlydt, men bare smiler .. Men :-D
Venlig hilsen
Catja