Hvor er klukleen henne?

17. november 2022

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Hvor er klukleen henne?

Hej Helen,

Vi har en lille mus på 4.5 måneder, som pt sover rigtig uroligt om natten. Jeg ved ikke om jeg kan gøre andet end jeg gør, for at hun får en roligere søvn, men hvis jeg kan, vil jeg gerne vide det.

Om dagen synes jeg, at vi er gode til at aktivere hendes krop. Vi tumler, bumler, massere, kysser, nusser. Om natten når hun er urolig, lægger jeg eller far først en hånd på hendes bryst, hvis det ikke er nok, putter vi os ind til hende og hvis det heller ikke hjælper, så lægger jeg hende gerne ovenpå mig. Nogle gange hjælper det. Andre gange ikke - og så ligger hun og kører hovedet frem og tilbage, sparker med arme og ben.

Vi kan mærke, at der sker rigtig meget med hendes søvn lige for tiden, så måske skal vi bare se tiden an. Hun er begyndt at være vågen i op til 3 timer af gangen om, hvor hun for bare et par uger siden havde maks 1.5 times vågentid herhjemme og hun sover ca. fra kl 21.30 til kl 06 .. gaaab ..

Om dagen prøver vi som sagt at aktivere hende efter bedste evne, både ved at hun ligger på mave og ryg, vi hjælper hende med at rulle rundt, hun sidder ...

Annonce

... op, står op, ligger på forskellige underlag, klapper med fødderne, kysser, krammer, nusser, vi massere ofte fødderne hen af eftermiddagen, når hun begynder at "kæmpe lidt" (er træt, men vil ikke rigtig sove) hun hænger på hovedet, får kasteture og flyveture i luften .. Men .. hun griner ofte hun en enkelt gang og så er det som om, at det ikke rigtig er vildt skægt mere ..

Hun er ikke utilfreds eller lukker sig ind i sig selv, hun .. er bare med, smiler lidt, giver en lille lyd en gang i mellem, men det er ikke meget vi får klukleen at høre og så overvejer jeg om vi gør noget forkert? Vi er begge meget opmærksomme på, at det ikke bliver for meget for musen, vi har øjenkontakt med hende og holder gode pauser, både under legen og inden vi skifter til noget nyt. Vi har selvfølgelig oplevet den fantastiske klukle et par gange, men vi (eller nok mest jeg) vil så gerne høre den oftere - og vide, at musen hygger sig "rigtigt"..

Måske er det ikke alle børn som griner så meget, måske skal jeg bare acceptere, at musen ikke hviner højlydt, men bare smiler .. Men :-D

Venlig hilsen
Catja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det går bare rigtig godt med vores datter :) Vi har ingen kamp ved sengetid længere, hun er endelig begyndt at gå selv og hun stortrives.

Tak, Cecilies mor