Aktiviteter og søvn

24. september 2022

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Aktiviteter og søvn

Hej Helen

Tak for alle dine brugbare svar :)

Vi har en meget opmærksom dreng, der iagttager alt omkring sig og ikke bare lægger sig til at sove, når han er træt, i min favn - altså når vi er ude. Det er som om, at han vil se det hele, og det ender typisk med, at han bliver overtræt og ked af det.

Derhjemme sover han enten på mig eller i sin slyngevugge. Barnevogn fungerer fortsat ikke og det samme med stillestående seng (kun om natten). Jeg føler, at det sætter en begrænsning til diverse aktiviteter her under min barsel. Babymusik, babysalmesang mv. starter typisk klokken 10 om formiddagen, og hvis vi kommer skævt til dagens første lur, så oplever jeg, at dagen bliver svær for os begge. Faktisk nyder jeg de dage, hvor vi bare kan stå op og se, hvad der sker.

Jeg har ikke så meget lyst til at skulle alt muligt, som jeg ellers havde forestillet mig under min ...

Annonce

... barsel, selvom det da også er ret isolerende at være herhjemme. Jeg vil naturligvis gerne have, at han bliver tilstrækkeligt stimuleret (jeg leger, synger og danser med ham herhjemme) og også bliver eksponeret for at være ude.

Jeg har selv været ret genert, stille og tilbageholdende som barn. Som voksen er jeg nok det, som man populært kalder særligt sensitiv. Jeg håber for hans skyld, at han får det anderledes, selvom der selvfølgelig ikke er noget forkert ved det. Mit spørgsmål er derfor: hvor meget behov har han for stimuli og at være “social” ude lige nu?

Det bliver nemmere for mig, når der er mere rutine i dagligdagen eksempelvis med lure. Og jeg håber da også, at han med tiden vil blive glad for barnevogn eller bare senere klapvogn, så det er lettere for os at komme ud og omkring (har ikke kørekort, så jeg bærer ham alle steder i bæresele).

Venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

23. juli 2024 | Amning | 3 mdr.

Vægttab under amning

Kære Helen Så er vores lille datter kommet til verden efter en langvarig men...

20. juli 2024 | Sovevaner | 3 mdr.

Dagsplan 3 måneder

Hei! Jeg har en gutt på snart 3 måneder som er veldig vanskelig å få til å...

11. juli 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kostplan 4 måneder

Kære Helen Min dreng er nu blevet 4 måneder, og han får fuld flaske. Han...

31. maj 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

4 mdr og store søvnproblemer

Kære Helen Først vil jeg sige tusind tak for en side med rigtig god...

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Annonce

Viden om børn:

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os