Brev:
2 måneders pasning inden børnehaveopstart
20. januar 2022
Alder:
2 år, 10 mdr.
2 måneders pasning inden børnehaveopstart
Hej Helen
Indtil videre tusinde tak fordi du er til.
Min store søn skal starte i børnehave om to måneder.
Han passes
2 dage/igen af voksen kvinde som han knuselsker
2 dage/igen bedsteforældre
1/dag ugen far
Jeg går hjemme med lillebror, så dette dage er med mig og lillebror noget af tiden, og det går udover lillebror, som jeg føler er fysisk understimuleret.
Den store er generelt meget utryg ved nye børn og kræver lang tilvænning. Nogle gange lykkes tilvænningen slet ikke. Særligt hvis det ikke er hjemme.
Nu har en kvinde meldt sig på banen at hun gerne vil passe ham i de kommende to måneder. Det er sandsynligt hende og jeg får en relation via frivilligt arbejde. Hun vil rykke det hjem til sig selv så snart indkøringen er overstået. Hendes rolige søn på 3,7 år vil være der engang imellem. Hans legekammerat ligeså een gang om ugen, og så vil der engang imellem være besøg af andre børn med deres forælder. Hendes to skolebørn kommer hjem kl 14-15:00 hver dag.
Jeg kan ikke beslutte mig for om det er for meget ståhej for kun to måneder, eller om det er en styrke, at han får øvet sig i det små, og samtidigt have fået nogle flere relationer i denne lille by, hvor folk ofte støder på hinanden. Han plejer at elske, når han støder på nogen i byen han kender.
Har du nogen tanker?