2 måneders pasning inden børnehaveopstart

20. januar 2022

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

2 måneders pasning inden børnehaveopstart

Hej Helen

Indtil videre tusinde tak fordi du er til.

Min store søn skal starte i børnehave om to måneder.

Han passes
2 dage/igen af voksen kvinde som han knuselsker
2 dage/igen bedsteforældre
1/dag ugen far

Jeg går hjemme med lillebror, så dette dage er med mig og lillebror noget af tiden, og det går udover lillebror, som jeg føler er fysisk understimuleret.

Den store er generelt meget utryg ved nye børn og kræver lang tilvænning. Nogle gange lykkes tilvænningen slet ikke. Særligt hvis det ikke er hjemme.

Nu har en kvinde meldt sig på banen at hun gerne vil passe ham i de kommende to måneder. Det er sandsynligt hende og jeg får ...

Annonce

... en relation via frivilligt arbejde. Hun vil rykke det hjem til sig selv så snart indkøringen er overstået. Hendes rolige søn på 3,7 år vil være der engang imellem. Hans legekammerat ligeså een gang om ugen, og så vil der engang imellem være besøg af andre børn med deres forælder. Hendes to skolebørn kommer hjem kl 14-15:00 hver dag.

Jeg kan ikke beslutte mig for om det er for meget ståhej for kun to måneder, eller om det er en styrke, at han får øvet sig i det små, og samtidigt have fået nogle flere relationer i denne lille by, hvor folk ofte støder på hinanden. Han plejer at elske, når han støder på nogen i byen han kender.

Har du nogen tanker?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Jeg har nu i over 3 år været medlem af din hjemmeside og har ALTID påskønnet dine gode og fornuftige råd omkring mine to børn. Selvom du aldrig har mødt mine børn, har du altid rådgivet mig som om du hele tiden har været en del af deres liv......

Du er klart den bedste og ærligste sundhedsplejerske jeg nogenside har stiftet bekendtskab med, og jeg vil altid sætte pris på dine gode råd, som har gjort min hverdag bedre og mindre skræmmende.

Endnu engang tusind tak.