Brev:
Utrøstelig og urolig dreng
3. februar 2015
Alder:
2 mdr.
Utrøstelig og urolig dreng
Hej Helen.
Vi har en i dag 10 uger gammel søn som har haft store maveproblemer siden hans fødsel. De første 2 dage blev han ammet men derefter på MME grundet komplikationer med mit planlagte kejsersnit og behandling med stesolid givet på barselsgangen.
Benjamin kom allerede efter 1 uge på Lactulose som i starten ikke hjalp og han endte med kæmpe forstoppelse og tilbage på hospitalet med os. Han fik undersøgt hjerte og lunger som skulle fungere perfekt. Blev sat op til 2x4ml om dagen i Lactulose og vi blev sendt hjem igen. Vi skulle trappe ned på Lactulosen men samtidigt med nedtrapning fik han det værre igen. Derudover gav Lactulosen ham voldsomme mavekneb samt masser af luft i maven som gjorde ondt når det skulle ud..
Julen gik på op og ned og han havde gode dage og dårlige dage. I starten af januar oplevede vi at han 2 gange inden for 5 dage ikke havde afføring i mere end 35 timer. Vi endte på hospitalet igen. Nu kæmpede vi for at skifte Lactulose ud med Movicol som vi har læst har hjulpet andre. Efter stor kamp med lægerne fik vi endelig lov til at skifte. Og det er vi glade for. Movicol har givet væsentligt færre mavekneb og selv om han stadig prutter en del er det næsten altid uden besvær..
Benjamin har faktisk siden starten af sit liv virket urolig og ulykkelig. I starten gik vi ud fra at det havde noget med maven at gøre men efter skiftet til Movicol samt besøg hos zoneterapeut samt kiropraktorer ser vi at maven virker ok men at han stadig virker ulykkelig og har en indre uro i kroppen.
Han kan ikke ligge selv ret lang tid alene men udbryder efter få minutter i gråd og vi skal hele tiden være hos ham. Han har tit perioder hvor det virker som om at lige meget hvad vi gør, så er han bare utrøstelig. Han er en stor dreng på 6.4kg og omkring de 62cm lang.
Så sent som i dag oplevede vi problemer med at spise fordi han begyndte at skrige og blive meget urolig (spræller med arme og ben) og efter kun få ml stopper han stort set helt og bliver utrøstelig i op til 1-2 timer... Desuden har han stadig en lyd i struben som har fulgt ham siden fødslen. Lyden af en dråbe som sidder fast. Vi fik at vide at den som regel forsvandt efter et par uger men nu 70 dage efter fødslen er den der stadig..
Når han skal sove er han også meget urolig. Mest hvile er i vores arme. Men i liften ligger han meget uroligt selv om han bliver svøbt ind så armene ligger ind til kroppen. Han spræller helt vildt og skal tit holdes på brystet eller svøbes ind igen for at falde i søvn. Den dybe søvn synes vi ikke at han oplever ret tit.
Kan du hjælpe os med hvad vi kan gøre for at få en glad dreng uden uro og ubehag.
Agnese