Bider sutten i stykker

7. februar 2011

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Bider sutten i stykker

Hej Helen.

Tak for dit gode svar vedr. vores datter og hendes selvopfundne ord.

Vi har i det sidste dage opdaget noget, som vi ikke bryder os om. Vores datter bider sine sutter i stykker! I weekenden har jeg smidt 5-6 sutter ud. Vi ved ikke helt, hvad vi skal gøre. Hun render selvfølgelig ikke rundt med sin sut konstant, hun har den når hun skal sove, hvis hun er meget ked af det, og når vi kører i bil eller lignende. Hun får en ny hver gang, da jeg nok er lidt hysterisk mht. hygiejnen på det punkt :-)

Derved har dog også bedre kunne se, hvornår det er hun gør det, og det er ikke, når hun får den ved sengetid. VI har prøvet at introducere en bamse eller lignende ...

Annonce

... i stedet for, men det virker ikke rigtigt. Er der noget andet vi kan gøre, eller skal vi vælge sutter af naturgummi? Jeg er jo lidt nervøs for at det kan går galt – hun har næsten kun sutter i silikone nu.

Hun har desuden bidt mig et par gange også, så jeg tror, hun tester sine fine tænder og at gummerne måske klør, fordi de sidste er ved at komme. Jeg har sagt til hende i et meget bestemt toneleje, at det ikke er i orden at bide, hverken os eller andre. Er der boget andet, vi hellere skulle gøre? Måske kopiere hun også de andre henne i dagplejen, selvom jeg slet ikke har indtrykket af, at der er et problem på det område.
Hvad siger du til det?

Mange hilsner,

Sanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2