Brev:
Ferie og ophold udendørs
25. juni 2010
Alder:
3 mdr.
Ferie og ophold udendørs
Kære Helen
Tak for dit sidste svar... Lillebror er i supertrivsel og Storebror har vist vænnet sig til hele situationen. I hvert fald er der ro på nu og der er kommet en hverdag i gang ;o)
Jeg har søgt lidt i dine tidligere svar, men har ikke kunnet finde noget præcist, så nu skriver jeg lige igen! Det er jo ferie-tid og vejret er da en gang imellem skønt til ophold udendørs... men hvordan er det lige med sådan en lille størrelse på knap 3 måender og ophold udendørs?
Vi kører en tur hver eftermidddag i barnevognen, og bagefter kan han ofte tage en kortere eller længere eftermiddagslur i vognen. Men han er en meget vågen fyr i dagtimerne... sover fint om natten, med mindre der skal meget igennem systemet (og ud i bleen!), så sover han faktisk fra kl. 20-22, ammes kl 3 (ofte ikke engan ret meget, blot lige til at falde til ro) og igen til kl 7-8. Herefter kan han godt sove til kl. 10-11... så er det jo klart at han faktisk er vågen det meste af dagen frem til sen eftermiddag... Ofte kun afbrudt af "power-naps".
Så tager han en længere lur på et par timer om eftermiddagen og igen om aftenen inden bad og sengetid. Han er som oftest let at have med at gøre og nem at trøste, Om formiddagen vil han gerne ligge lidt på aktivitetstæppet og grine af sit legetøj og bamser... men om eftermiddagen vil han gerne være tæt på mig og helt i favn eller bæresele og gerne underholdes.
Derfor ville det jo være rart at man også kunne være ude, når solen nu skinner og vejret er til det... men jeg har ikke rigtig mod på at have ham med, kun kortvarigt i bæreselen. Kan man lægge ham på græsset på et tæppe under et lætelt eller noget (godt klædt på)? Eller er det alt for mange sanseindtryk/ for koldt for sådan en lille fyr? Han virker dog robust: ca 5 kg og 60 cm lang.
At putte ham i barnevognen når han ikke er træt virker ikke helt i længden: det er kun til at sove i, mener han!
Håber du har et par råd!
Kærlig hilsen
Dorte