Mellemørebetændelser og lungebetændelser

1. januar 2007

Kategori:
Alder:
2 år

Mellemørebetændelser og lungebetændelser

Hej Helen

Tak for gode svar.

Jeg læste med interesse dit svar vedr. astmastisk bronkitis. Det passer lidt på min dreng også, får så mange infektioner. Jeg er meget urolig over, at han, som i forvejen kun vejer 11,5 kg., hele tiden bliver syg.

Siden oktober 2006, har han haft 2 mellemørebetændelser, derefter 2 lungebetændelser og nu dårlig mave (i forlængelse af lungebetændelsen) på 8 dag. Alle 4 betændelser har krævet pencillin og de 2 lungebetændelser har givet vejrtrækningsbesvær. Lige nu har han stadig dårlig mave og vil derfor næsten ikke spise.

Det skal lige siges, at hele familien har haft dårlig mave i mange dage, men han er værst ramt. Alle disse infektioner har været af over en uges varighed og jeg har derefter holdt ham hjemme fra dagpleje nogle dage efter. Desværre bliver vi tvunget i heldagslegestue en gang om ugen, hvor der er mange børn, og han bliver hver gang syg 2 dage efter. Jeg holder ham nu hjemme den dag, men det er som om han ikke har så meget modstandskraft mere.

Han har tabt sig, og jeg vil så gerne fede ham op igen og give ham noget ...

Annonce

... immunforsvar. Kan jeg give ham levertran?

Selvfølgelig er han også megakræsen, så jeg står på hovedet for at servere noget han vil indtage, og det kan virkelig holde hårdt at få ham til at tage en bid af noget som helst. Derudover har jeg nu hørt fra så mange sider (også læger) at det kan være mælken, så den har jeg altså taget fra ham. Jeg kan godt se, at du siger i et andet svar at det skal ske i samarbejde med lægen, men min læge er ikke positivt indstillet, og jeg giver den lille kalktabletter.

Det går ud over den stakkels storebror på 7 år, som hele tiden tilsidesættes, og vi er meget udmattede af at prøve at passe vores familie, vores jobs og vores store dreng også. Han er helt klart forsømt, da vores overskud er så lille med så mange måneders sygdom. Her i Julen har vi været syge alle dagene alle sammen.

Heldigvis har jeg en uge ekstra, så jeg håber at få den lille på fode igen inden næste uge. Min arbejdsgiver er sød men har svært ved at forstå, at der kan være så meget sygdom i familien, så alt i alt er vi (jeg) meget stresset og bekymret.

På forhånd tak og godt Nytår.

Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor