Brev:
Mellemørebetændelser og lungebetændelser
1. januar 2007
Alder:
2 år
Mellemørebetændelser og lungebetændelser
Hej Helen
Tak for gode svar.
Jeg læste med interesse dit svar vedr. astmastisk bronkitis. Det passer lidt på min dreng også, får så mange infektioner. Jeg er meget urolig over, at han, som i forvejen kun vejer 11,5 kg., hele tiden bliver syg.
Siden oktober 2006, har han haft 2 mellemørebetændelser, derefter 2 lungebetændelser og nu dårlig mave (i forlængelse af lungebetændelsen) på 8 dag. Alle 4 betændelser har krævet pencillin og de 2 lungebetændelser har givet vejrtrækningsbesvær. Lige nu har han stadig dårlig mave og vil derfor næsten ikke spise.
Det skal lige siges, at hele familien har haft dårlig mave i mange dage, men han er værst ramt. Alle disse infektioner har været af over en uges varighed og jeg har derefter holdt ham hjemme fra dagpleje nogle dage efter. Desværre bliver vi tvunget i heldagslegestue en gang om ugen, hvor der er mange børn, og han bliver hver gang syg 2 dage efter. Jeg holder ham nu hjemme den dag, men det er som om han ikke har så meget modstandskraft mere.
Han har tabt sig, og jeg vil så gerne fede ham op igen og give ham noget immunforsvar. Kan jeg give ham levertran?
Selvfølgelig er han også megakræsen, så jeg står på hovedet for at servere noget han vil indtage, og det kan virkelig holde hårdt at få ham til at tage en bid af noget som helst. Derudover har jeg nu hørt fra så mange sider (også læger) at det kan være mælken, så den har jeg altså taget fra ham. Jeg kan godt se, at du siger i et andet svar at det skal ske i samarbejde med lægen, men min læge er ikke positivt indstillet, og jeg giver den lille kalktabletter.
Det går ud over den stakkels storebror på 7 år, som hele tiden tilsidesættes, og vi er meget udmattede af at prøve at passe vores familie, vores jobs og vores store dreng også. Han er helt klart forsømt, da vores overskud er så lille med så mange måneders sygdom. Her i Julen har vi været syge alle dagene alle sammen.
Heldigvis har jeg en uge ekstra, så jeg håber at få den lille på fode igen inden næste uge. Min arbejdsgiver er sød men har svært ved at forstå, at der kan være så meget sygdom i familien, så alt i alt er vi (jeg) meget stresset og bekymret.
På forhånd tak og godt Nytår.
Anne