Ændret adfærd - 15 mdr.

30. december 2021

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Ændret adfærd - 15 mdr.

Hej Helen 😊

Håber du har haft en dejlig jul 🙏

Jeg skriver fordi at min datter på snart 16 måneder har ændret adfærd.
Det hele startede d.24, hvor hun pludselig begyndt at blive mere stille og meget mere pylret, spiser mindre og virker mere træt end hun plejer! Hun kan stadig lege, smile og snakke lidt, men slet ikke som hun plejer!
Det skal lige siges at hun faldt ned fra sofaen om dagen og slog sin læbe og blødte! Ikke et hårdt slag, men hun blev ked af det selvfølgelig! Og adfærden begyndte efter det! Ikke fordi det behøver at have noget med faldet at gøre, men det skal selvfølgelig nævnes.

D.25 fortsætter adfærden, hun er mere indadvendt, (stille) og spiser ikke så meget! Hun sover 12 timer den nat!
D.26 fortsætter adfærden og hun begynder at blive VIRKELIG mor syg! Hun gider slet ikke hendes far, han må ikke holde hende eller kramme hende som han ...

Annonce

... normalt altid godt må! Jo hvis jeg ikke er hjemme, vil hun ham gerne, men ellers hænger hun på mig!
Hun får så tynd mave den aften, hvor jeg så tænker: "Ahhh det må være derfor hun er som hun er!
Hun kaster op en enkel gang, og sover så til morgen efter! Igen 12 timer! Hun plejer kun at sove 9-10 timer, og er piv frisk kl.5 om morgen.
Hendes adfærd fortsætter d.27, og har så tynd mave igen!

Hun har nu ikke kastet op eller haft dårlig mave siden d.27, som er 3 dage siden, men hun er stadig bare anderledes end hun plejer! Som sagt, hun hænger utroligt meget på mig, snakker ikke så meget, leger ikke så meget alene, og spiser ikke det som hun plejer! Det har nu stået på i en uge, og ved ikke helt hvad jeg skal tro eller gøre? Om det er et tigersping? Om hun har ondt? Eller om det kan være noget alvorligt?
Håber du kan hjælpe mig lidt på vej!

Hilsen
Den meget bekymrende mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder