Brev:
Klynker og græder konstant - 3 mdr.
27. juli 2021
Alder:
3 mdr.
Klynker og græder konstant - 3 mdr.
Hej Helen
Min dreng er født 34+6. Så han er 12 uger = 7 uger korrigeret. Vi oplever at han klynker eller græder konstant inkl gennem amninger/flaske og puslesituationen ender ofte med at han skriger så voldsomt at det lyder som om han er ved at besvime.
I lang tid havde han 20-24 bleer i døgnet, og rød numse, så vi var hele tiden nødt til at skifte ham. Han blev dermed konstant udsat for noget der gjorde ham hysterisk, og vi endte også med at afbryde putning med endnu et bleskift. Jeg mistænker at dette er en medvirkende årsag for at han ikke er blevet tryg og ikke har lært at give sig hen.
Vi har stadig 15-20 bleer. Han sjatspiser og sjatsover. Dvs at han måske spiser 10-20 ml af mange omgange fordelt over 2-3 timer i stedet for at få hele måltider. Jeg ser aldrig den der baby-mæthed hvor de virker til at have fået en madkammer. Hans lure er oftest powernaps.
Han falder ikke til ro i vikle, eller barnevogn, men vil gerne sove, hvis jeg bærer ham.
Det er selvfølgelig irriterende, men ok at han ikke sover så meget om dagen, men det er ikke til at bære, at han konstant græder eller klynker. Og at vi ikke kan læse ham:
- Hvor længe kan sådan en størrelse være vågen af gangen?
- Hvor meget aktivitet og hvilken er passende til ham nu? Kan han kede sig?
Med al den gråd er han svær at få givet mavetid.
Han er svær at putte til aften. Hans rekord var gråd i 7 timer hvor han hysser sig selv op, indtil han tilslut giver sig hen til søvn i et stramt svøb. Dog lykkes det som regel ml 21:30-23:00.
Hilsener herfra