Klynker og græder konstant - 3 mdr.

27. juli 2021

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Klynker og græder konstant - 3 mdr.

Hej Helen

Min dreng er født 34+6. Så han er 12 uger = 7 uger korrigeret. Vi oplever at han klynker eller græder konstant inkl gennem amninger/flaske og puslesituationen ender ofte med at han skriger så voldsomt at det lyder som om han er ved at besvime.

I lang tid havde han 20-24 bleer i døgnet, og rød numse, så vi var hele tiden nødt til at skifte ham. Han blev dermed konstant udsat for noget der gjorde ham hysterisk, og vi endte også med at afbryde putning med endnu et bleskift. Jeg mistænker at dette er en medvirkende årsag for at han ikke er blevet tryg og ikke har lært at give sig hen.

Vi har stadig 15-20 bleer. Han sjatspiser og sjatsover. Dvs at han måske spiser 10-20 ml af mange omgange fordelt over 2-3 timer i stedet for at få hele måltider. Jeg ...

Annonce

... ser aldrig den der baby-mæthed hvor de virker til at have fået en madkammer. Hans lure er oftest powernaps.

Han falder ikke til ro i vikle, eller barnevogn, men vil gerne sove, hvis jeg bærer ham.

Det er selvfølgelig irriterende, men ok at han ikke sover så meget om dagen, men det er ikke til at bære, at han konstant græder eller klynker. Og at vi ikke kan læse ham:

- Hvor længe kan sådan en størrelse være vågen af gangen?
- Hvor meget aktivitet og hvilken er passende til ham nu? Kan han kede sig?

Med al den gråd er han svær at få givet mavetid.

Han er svær at putte til aften. Hans rekord var gråd i 7 timer hvor han hysser sig selv op, indtil han tilslut giver sig hen til søvn i et stramt svøb. Dog lykkes det som regel ml 21:30-23:00.

Hilsener herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.