Brev:
Syg efter dagplejestart
23. februar 2021
Alder:
11 mdr.
Syg efter dagplejestart
Hej Helen.
Jeg har haft glæde af dine breve ang. Min datters spisning, men nu er vi her igen.
Min datter har været meget igennem de sidste 2 mdr. Med hendes øre, fået lagt dræn 2 gange og startet I dagpleje.
Jeg hentede hende i torsdags med ellevetaller og snotbobler ud af næsen, og det er jo naturligt sådan det er at starte I dagpleje. Om fredagen var hun simpelthen bare syg og hun var derfor hjemme hos mig. Hun blev set hos lægen og det var en virus. Hun havde på det tidspunkt kun haft feber én gang i løbet af dagen, legede ellers som hun plejede, snakkede og var glad. Om aftenen steg hendes feber fra 36,5 til 39 på en times tid og vi kunne ikke få kontakt med hende. Hun snakkede stadig meget selvom hun havde feber, men vi kunne ikke få øjenkontakt med hende og hun lå i vores arme. Lægevagten mente hun ikke kunne overskue kontakt da hun var påvirket af feberen.
Lørdag var allerede meget bedre, ingen feber dog en masse snot og lidt hoste, og har det hun stadigvæk og er blevet lidt hæs. Men ingen feber mere, hun leger, snakker og er aktiv. Vi drypper hendes næse med saltvandsdråber.
Hun har ikke ville spise meget, faktisk vil jeg sige 1/4 af den mængde hun er vandt til når hun ikke er syg og sådan er det stadigvæk eller hun slet ikke har lyst til mad.
Hvor længe kan der gå før hun igen får lyst til at spise efter hun har været syg?
Skal siges at hver gang hun tygger på noget, render næsen på hende og der kommer snotbobler og det syntes hun jo naturligt ikke er rart, men kan det have så stor indflydelse?
Jeg håber du kan berolige mig lidt, og at jeg kom godt omkring hendes sygdom 😊
Med venlig hilsen
Mor