Syg efter dagplejestart

23. februar 2021

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Syg efter dagplejestart

Hej Helen.

Jeg har haft glæde af dine breve ang. Min datters spisning, men nu er vi her igen.

Min datter har været meget igennem de sidste 2 mdr. Med hendes øre, fået lagt dræn 2 gange og startet I dagpleje.

Jeg hentede hende i torsdags med ellevetaller og snotbobler ud af næsen, og det er jo naturligt sådan det er at starte I dagpleje. Om fredagen var hun simpelthen bare syg og hun var derfor hjemme hos mig. Hun blev set hos lægen og det var en virus. Hun havde på det tidspunkt kun haft feber én gang i løbet af dagen, legede ellers som hun plejede, snakkede og var glad. Om aftenen steg hendes feber fra 36,5 til 39 på en times tid og vi kunne ikke få kontakt med hende. Hun snakkede stadig meget selvom hun havde feber, men vi kunne ikke få øjenkontakt med hende og hun lå i vores arme. Lægevagten mente hun ikke ...

Annonce

... kunne overskue kontakt da hun var påvirket af feberen.

Lørdag var allerede meget bedre, ingen feber dog en masse snot og lidt hoste, og har det hun stadigvæk og er blevet lidt hæs. Men ingen feber mere, hun leger, snakker og er aktiv. Vi drypper hendes næse med saltvandsdråber.

Hun har ikke ville spise meget, faktisk vil jeg sige 1/4 af den mængde hun er vandt til når hun ikke er syg og sådan er det stadigvæk eller hun slet ikke har lyst til mad.

Hvor længe kan der gå før hun igen får lyst til at spise efter hun har været syg?

Skal siges at hver gang hun tygger på noget, render næsen på hende og der kommer snotbobler og det syntes hun jo naturligt ikke er rart, men kan det have så stor indflydelse?

Jeg håber du kan berolige mig lidt, og at jeg kom godt omkring hendes sygdom 😊

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder