Brev:
Svamp i tissekonen
5. marts 2019
Alder:
8 mdr.
Svamp i tissekonen
Kære Helen
Jeg har et spørgsmål, jeg håber, du kan hjælpe lidt med. Kan små børn få svamp i tissekonen?
Vores datter har nu været på antibiotika fire gange desværre for 3 x mellemørebetændelse og nyrebækkenbetændelse. Vi har fået en henvisning og nu også en tid til ørelægen (vi bor i Sverige, hvorfor dette kræves). Hver gang får vores datter svamp i bleområdet og vi har smurt med Cortimyk på numsen, hvilket hjælper. Hver gang vi tager bleen af kløer hun sig lidt over tissekonen. Det har hun gjort i noget tid, uden vi har tænkt nærmere over det.
Jeg synes dog, at hun virker lidt rød ved de indre skamlæber og hun har sådan lidt hvidt sekret, og jeg synes hun er begyndt at have en lidt sur lugt. Vi vasker hende med en blød klud opvredet i lidt vand inde i tissekonen forsigtigt hver morgen, som vores sundhedsplejerske har vist. Jeg har ikke umiddelbart kunne finde noget om dette, men jeg ved, at jeg selv får svamp efter antibiotika. I så fald, hvad kan man så gøre ?
Med venlig hilsen
Mig