Brev:
Forkølet baby
10. juni 2013
Alder:
4 mdr.
Forkølet baby
Hej Helen,
Vores lillesøster på 4 mdr., er blevet noget så forkølet. Det er jo charmen ved at have en storesøster, der slæber alt muligt med hjem. Storesøster lagde sig med feber et par dage og derefter hoste og masser af snot. 3-4 dage efter, var den gal med lillesøster, som startede med en opkastning og derefter feber 1½ døgn (38,2).
Vi skulle (selvfølgelig) på ferie lige, da lillesøster blev syg, men vi tog af sted alligevel. Det var bare i sommerhus, 25 min's kørsel hjemmefra. Hun fik sine lure i barnevognen og sov nogenlunde om natten. Vi tog hende ikke med i badeland pga. kulde og bakterier, og hun har heller ikke været udsat for træk.
Efter, vi er kommet hjem, er hun simpelthen blevet så stoppet i næsen, at jeg ikke længere ved, hvad jeg skal gøre ved hende. Det er synd for hende nu, for hun sover uroligt om natten, har mange opvågninger og kan nu heller ikke længere sove i barnevognen.
Jeg har hævet hovedgærde, givet saltvandsdråber, skiftet tøj, når hun er blevet klam... forsøgt at tørre hende under næsen, når snottet løb. Men det er hendes slimhinder, den er gal med. De er hævede, så det hjælper ikke at give saltvandsdråber.
Hvad gør jeg nu? Glæder mig til det går over? :-)
Med venlig hilsen
Den mor, der er træææææt af sygdom!