Dybt bekymret mor

16. maj 2013

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Dybt bekymret mor

Hej Helen!

Nu er jeg simpelthen nødt til at skrive til dig, har haft meget gavn af din side:-)

Jeg fødte i marts 2013 den dejligste søn (41+0), vandet gik og fødslen varede 18 timer, 2 timer med presseveer, umiddelbart en ukompliceret fødsel..

De første 14 dage gik helt fantastisk, ingen gråd bare ren idyl:) Det skal lige siges at han havde nogle heftige skrigture på sygehuset imens vi var indlagt på patienthotellet, hvor han skreg til han blev helt blå om munden og blev tilset af børnelæge, der mente han have et godt temperament, men ellers som han skulle være.

Efter de første 14 dage hjemme, starter skrigturene igen, men vi ved nu det kan afhjælpes ved at give ham et pust i hovedet. Og som regel hjælper det at blive lagt til brystet. Her starter dog lidt småbekymringer fordi jeg føler han græder af smerte når han græder. Efter den første måneds tid starter bekymringerne rigtigt, jeg begynder at lægge mærke til en masse ting ved ham som jeg ikke kan få ud af hovedet, fordi jeg simpelthen ikke ved om det er mig der overdramatiserer, om der reelt er noget alvorligt i vejen eller om det er mig der ikke stoler på lægen. Men i hvert tilfælde lægger jeg mærke til han har MEGET tydelige blodåre på hovedet, han taber sit hår ovenpå hovedet (det er ved at gro ud igen), han har 3 hævede lymfeknuder 2 i nakke en lidt større på halsen omkring en valnød i størrelse på halsen, han har af og til pupilforskel (ret tydeligt), døjer med abnormt meget luft i maven(kæmpe prutter og mange), lille rødt mærke ovenpå hovedet lige ved det bløde punkt, bliver senere ramt af forkølelse, klør sig meget i ansigt, eksemlign på kinder men kan holde det nede med fed creme og arp i hovedbunden.

Til 5 ugers undersøgelsen siger lægen at jeg ikke skal bekymre mig om lymfekirtlerne og de forskellige pupiller og at han virker som han skal. Jeg får dog en tid ved en øjenlæge, som siger det samme, jeg er uddannet optiker og bekymre mig da jeg er bange for det er noget alvorligt. Efterfølgende er det nu den anden pupil der er størst når jeg opdager det, får helt ondt i maven. Har ...

Annonce

... også været til ekstra lægetjek med kirtlerne da jeg simpelthen bekymrede mig for meget, men han siger bare det er meget normalt. Og han forventer de går væk ved 2-3 års alderen. Alt i alt har jeg fået afvide af flere at jeg ikke skal bekymre mig.

Ud over alt dette er han en glad dreng, der virker meget moden, pludre, kan næsten holde sit hoved selv, ligger på maven og løfter hovedet og græder kun når han får de heftige skrigture. Han gider ikke putte så meget, vil helst ligge selv og slå til tingene på sit legetæppe, eller snakkes med imens han ligger der, vil gerne hyggeammes og elsker at være på vores skulder og gå rundt med os og kigge. Han er rigtig begyndt at undersøge hans hænder og sutter på dem og savler en del, smager på sin tunge og fægter med arme og ben. På mange områder syntes jeg han virker mere moden og ældre end sin alder end de andre babyer i mødregruppen.

I princippet har jeg fået de ting tjekket som jeg er nervøs for (selvfølgelig ikke i dybden af en børnelæge osv) og har fået afvide jeg ikke skal bekymre mig, men åhhh ha det er svært.

For at sige lidt om mig selv så bekymrer jeg mig også mere end sædvanligt og det er da gået helt amok efter jeg har fået ham. Men er tilmed også dybt ked af at han har de kirtler og forskellige pupiller af og til. Så syntes også jeg har grund til bekymring. Mest af alt har jeg bare behov for at komme af med alt dette.

Men har også behov for at få afvide at min søn er helt normal og sund/rask. Jeg er den første i min vennekreds med barn, så ved ikke hvad der er normalt, men når lægerne har spurgt om han ellers er normal kan jeg jo kun svare JA. Der er ikke andre der har nævnt nogen bekymring for ham.

Skal jeg lade være med at bekymre mig? Er det evt mit problem mere end min søns? Har jeg behov for psykologhjælp evt? Eller er det ok jeg bekymre mig så meget? Kan næsten overbevise mig om der er noget alvorligt i vejen med ham.

Når alt dette er sagt, så kigger jeg på min dejlige dreng der ser helt normal og skøn ud! Men føler jeg bruger mere tid på at bekymre mig om ham end at nyde ham.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder