Brev:
Huden falder af på fingerspidserne
29. maj 2004
Alder:
2 år
Huden falder af på fingerspidserne
Hej NetSundhedsplejerske
Jeg har for 2 uger siden været hos egen læge med min datter på næsten 2 år, da jeg troede hun havde skarlagensfeber dog uden feber, hun havde fået et ildrødt udslæt ligesom små bitte prikker, også på tungen, lægen tog en prøve fra halsen.
Prøven var negativ på streptokokinfektion, så han sendte os hjem med den besked, at det nok bare var en virusinfektion. Nu er hendes hud begyndt at falde af fingrene, det startede som små vabler uden væske eller rødme, men huden er meget tynd nu, det er nået op til håndfladerne, hun har også fået et eksemligende udslæt på lår og numse, som hun kradser meget i, der er psoreasis i familien kan det være det?
Med venlig hilsen
Karina