Brev:
Sovevaner - 14 mdr.
7. februar 2008
Alder:
14 mdr.
Sovevaner - 14 mdr.
Hejsa
Jeg skriver ang min datter Julie på 14 mdr. Hun er meget svær at få til at sove.
Hun kommer i dagpleje ca kl 7 (er meget glad for at være der)
Sover fra ca 8-8.45
sover igen fra 12-15
bli'r hentet ret hurtig derefter.
spiser kl 18
Begynder at gøre klar til putning kl 19 (der er hun ved at være træt)
Putning:
Siger godnat til far eller mor (alt efter hvem der putter)
Får en tør ble, kommer i nattøj, får børstet tænder.
Ned og ligge i tremmesengen (på eget værelse siden 6 mdr), får en bamse under armen, dynen over og en flaske kamillete (er begyndt at overveje at stoppe med den). så kommer problemet.
Vi har prøvet:
-At læse en historie (Julie vil bare have bogen og lege med)
- være i værelset og lægge vasketøj sammen (det synes Julie er stor underholdning, så den går ikke)
- at kysse hende og stryge hende på panden og sige godnat og gå. hun skriger så snart vi ta'r optakt til at gå.
-at gå frem og tilbage ude i gangen (hun skriger lige meget)
-at gå og nynne (så hun kunne høre os (hjælper ikke, Julie skriger))
-at synge en sang eller to, når vi har sunget kysser vi hende og stryger hende på panden, siger godnat, slukker lyset og går. Her smider hun flasken, rejser sig op og skriger. Hun vil ikke have vi går. Når jeg stryger hende på panden rækker hun ud efter min hånd og knuger den ind til sig. Her begynder hun så at nive og nappe i min hånd, indtil hun falder i søvn (der kan godt gå ½ time).
Hun niver og napper også på min brystkasse om dagen (mest når hun er lidt træt og pylret) Tror det er noget med tryghed at gøre, hun har altid gjort det også da hun blev ammet. Jeg har prøvet at sige Nej! og sige at det gør ondt, holde hende i hånden, hun bli'r mere og mere hidsig jo længere tid der går. Hvordan kan jeg få hende vendt af med at nive?
Med hensyn til flasken, hvad er den mest optimale måde at få den fra hende? For en månedstid siden blev hun syg og ville ikke have vælling, så der fik hun kamillete (Grunden til at det er kamillete hun får nu). Hun har en sut som hun ikke bruger så meget, men dog engang imellem når hun er træt eller ked af det.
Puha det var noget af en smøre, håber du kan finde ud af det. det er første gang jeg skriver, så ville får så meget med som muligt:o)
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Gitte