Sovevaner - 14 mdr.

7. februar 2008

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Sovevaner - 14 mdr.

Hejsa

Jeg skriver ang min datter Julie på 14 mdr. Hun er meget svær at få til at sove.

Hun kommer i dagpleje ca kl 7 (er meget glad for at være der)
Sover fra ca 8-8.45
sover igen fra 12-15
bli'r hentet ret hurtig derefter.
spiser kl 18
Begynder at gøre klar til putning kl 19 (der er hun ved at være træt)

Putning:

Siger godnat til far eller mor (alt efter hvem der putter)
Får en tør ble, kommer i nattøj, får børstet tænder.
Ned og ligge i tremmesengen (på eget værelse siden 6 mdr), får en bamse under armen, dynen over og en flaske kamillete (er begyndt at overveje at stoppe med den). så kommer problemet.

Vi har prøvet:

-At læse en historie (Julie vil bare have bogen og lege med)

- være i værelset og lægge vasketøj sammen (det synes Julie er stor underholdning, så den går ikke)

- at kysse hende og stryge hende på panden og sige godnat og gå. hun skriger så snart vi ta'r optakt til at gå.

-at gå frem og tilbage ude i gangen (hun skriger lige meget)

-at gå og nynne (så hun kunne høre os (hjælper ikke, Julie skriger))

-at synge en sang eller to, når vi har sunget kysser vi hende og stryger hende på ...

Annonce

... panden, siger godnat, slukker lyset og går. Her smider hun flasken, rejser sig op og skriger. Hun vil ikke have vi går. Når jeg stryger hende på panden rækker hun ud efter min hånd og knuger den ind til sig. Her begynder hun så at nive og nappe i min hånd, indtil hun falder i søvn (der kan godt gå ½ time).

Hun niver og napper også på min brystkasse om dagen (mest når hun er lidt træt og pylret) Tror det er noget med tryghed at gøre, hun har altid gjort det også da hun blev ammet. Jeg har prøvet at sige Nej! og sige at det gør ondt, holde hende i hånden, hun bli'r mere og mere hidsig jo længere tid der går. Hvordan kan jeg få hende vendt af med at nive?

Med hensyn til flasken, hvad er den mest optimale måde at få den fra hende? For en månedstid siden blev hun syg og ville ikke have vælling, så der fik hun kamillete (Grunden til at det er kamillete hun får nu). Hun har en sut som hun ikke bruger så meget, men dog engang imellem når hun er træt eller ked af det.

Puha det var noget af en smøre, håber du kan finde ud af det. det er første gang jeg skriver, så ville får så meget med som muligt:o)

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Gitte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika