Samsovning dobbeltseng?

24. november 2023

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Samsovning dobbeltseng?

Hej Helen

Her sidder jeg midt nat og skriver til dig :)

Vi har løst pigernes dagslure (indtil videre) og jeg er stoppet med at give grød til F. Hun begyndte at sove vildt dårligt - men virker heller ikke synderligt interesseret, så det er nok i virkeligheden mere mit behov end deres behov.. finder hjælp gevaldigt med søvnen igen.

Nå men det her natteshow, ca halvanden time efter nat putning er der ballade og der er ikke ro før de ligger ved mig og sover - far duer ikke, farmor duer ikke, det er mor. Men kan ikke have dem begge i armene på en gang eller liggende sovende på brystet på en gang.

Jeg er ved at overveje om jeg skal prøve at sove med dem ...

Annonce

... istedet for at de er på værelset i hver deres seng - men jeg kan ikke kringle den hvordan jeg skal have dem liggende. Far flytter ud af soveværelset hvis de kommer ind.

De nætter hvor jeg har haft F med inde så har hun fået mad kl 19; blevet puttet og så kl 21 opgivet og taget hende med og så sover hun på en drømmeflaske ll 23 og sover hele natten og indtil morgen. Hun skal dog “holdes i spæn” inden hun falder til ro.

Det samme gælder V.
Men inde i deres seng, er jeg inde ved dem en gang i timen, ae og give sut og de er er sulte hver 3. 4. Time

Så tænker jeg vil prøve at sove med dem, men bliver det svært at få dem ind på værelset igen så?

Hilsen mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

23. juli 2024 | Amning | 3 mdr.

Vægttab under amning

Kære Helen Så er vores lille datter kommet til verden efter en langvarig men...

20. juli 2024 | Sovevaner | 3 mdr.

Dagsplan 3 måneder

Hei! Jeg har en gutt på snart 3 måneder som er veldig vanskelig å få til å...

11. juli 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kostplan 4 måneder

Kære Helen Min dreng er nu blevet 4 måneder, og han får fuld flaske. Han...

28. juni 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Baby behov for ekstra væske i varmen?

Kære Helen Vores dreng er nu 5.5 måned gammel og får fuld flaske. De...

26. juni 2024 | Sygdom | 5 mdr.

Psykisk reaktion på vaccine?

Kære Helen Tak for dit uddybende svar ang. min søns søvnproblemer. Han sover...

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor