Samsovning dobbeltseng?

24. november 2023

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Samsovning dobbeltseng?

Hej Helen

Her sidder jeg midt nat og skriver til dig :)

Vi har løst pigernes dagslure (indtil videre) og jeg er stoppet med at give grød til F. Hun begyndte at sove vildt dårligt - men virker heller ikke synderligt interesseret, så det er nok i virkeligheden mere mit behov end deres behov.. finder hjælp gevaldigt med søvnen igen.

Nå men det her natteshow, ca halvanden time efter nat putning er der ballade og der er ikke ro før de ligger ved mig og sover - far duer ikke, farmor duer ikke, det er mor. Men kan ikke have dem begge i armene på en gang eller liggende sovende på brystet på en gang.

Jeg er ved at overveje om jeg skal prøve at sove med dem ...

Annonce

... istedet for at de er på værelset i hver deres seng - men jeg kan ikke kringle den hvordan jeg skal have dem liggende. Far flytter ud af soveværelset hvis de kommer ind.

De nætter hvor jeg har haft F med inde så har hun fået mad kl 19; blevet puttet og så kl 21 opgivet og taget hende med og så sover hun på en drømmeflaske ll 23 og sover hele natten og indtil morgen. Hun skal dog “holdes i spæn” inden hun falder til ro.

Det samme gælder V.
Men inde i deres seng, er jeg inde ved dem en gang i timen, ae og give sut og de er er sulte hver 3. 4. Time

Så tænker jeg vil prøve at sove med dem, men bliver det svært at få dem ind på værelset igen så?

Hilsen mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

Annonce

Viden om børn:

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet