Søvn - formiddagslur og varighed

7. august 2023

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Søvn - formiddagslur og varighed

Hej Helen.

Nu besluttede jeg mig for at blive medlem da jeg har haft enorm god brug af din brevkasse som læser.

Jeg har en pige på 1 år, hun har eller er vidst i et tigerspring lige pt, så hun klynger sig til mig når der kommer nye mennesker forbi, og har ændret sine rytmer en smule.

Hvis jeg lader hende sove til formiddag til hun selv vågner så sover hun typisk 1,5 time. Men så sover hun kun 20-30 min til middag, hun bliver lagt til formiddag ved 8.30-9 tiden (hun vågner kl 05-06) og til ...

Annonce

... middag ligges hun kl 12.

Men jeg tænker om jeg skal til og rykke formiddagsluren mere og mere så det bliver til en lang lur eftersom hun kun tager en lur på 20-30 min til middag?
Det er på trods af jeg prøver alt for at få hende til at sove videre, det er typisk 2 timer jeg har prøvet og få hende til at sove mere, men hun er frisk og griner og smiler og snakker og vil ikke sove mere.

Hun sover igennem om natten (for det meste, når bisserne ikke driller hende)
Eller hvad tænker du?

Hilsen mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Vigtigheden af tidlig synstest hos Børn: Memira er eksperter

Børn er gode til at kompensere for synsproblemer og kan ofte ikke selv fortælle, hvis noget er galt. Hos Memira er vores øjenlæger eksperter i børns syn og ved, hvor vigtigt et godt syn er for børn i børnehaven, skolen, under uddannelse og i livet generelt. Vi tilbyder kort ventetid på ...

Læs mere her

11. juli 2024 | Udstyr | 10 mdr.

Gåstol til baby

Kære Helen Min dreng er 10 måneder og er begyndt at rejse sig ved møblerne -...

12. juni 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Klør næse non-stop. Symptomer på nye tænder?

Hej Helen. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind! Min søn på knap 11...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os