Søvn - formiddagslur og varighed

7. august 2023

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Søvn - formiddagslur og varighed

Hej Helen.

Nu besluttede jeg mig for at blive medlem da jeg har haft enorm god brug af din brevkasse som læser.

Jeg har en pige på 1 år, hun har eller er vidst i et tigerspring lige pt, så hun klynger sig til mig når der kommer nye mennesker forbi, og har ændret sine rytmer en smule.

Hvis jeg lader hende sove til formiddag til hun selv vågner så sover hun typisk 1,5 time. Men så sover hun kun 20-30 min til middag, hun bliver lagt til formiddag ved 8.30-9 tiden (hun vågner kl 05-06) og til ...

Annonce

... middag ligges hun kl 12.

Men jeg tænker om jeg skal til og rykke formiddagsluren mere og mere så det bliver til en lang lur eftersom hun kun tager en lur på 20-30 min til middag?
Det er på trods af jeg prøver alt for at få hende til at sove videre, det er typisk 2 timer jeg har prøvet og få hende til at sove mere, men hun er frisk og griner og smiler og snakker og vil ikke sove mere.

Hun sover igennem om natten (for det meste, når bisserne ikke driller hende)
Eller hvad tænker du?

Hilsen mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder