Antal flasker?

16. juli 2023

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Antal flasker?

Kære Helen,

Jeg håber, at du nyder sommeren.

Vores pige er nu snart 8 måneder, og det går ganske godt med maden. Hun spiser mer og mere, og hun har mere mod på at prøve nye ting. Især rugbrød er et hit.

Mit spørgsmål drejer sig om antal flasker af MME. Jeg har din bog om mad og børn, og jeg kan ikke rigtig putte hende til lur uden hun får mælk. Hun bliver stiktosset.

Hun sover efterhånden fra 23 - et sted mellem 04-06 før hun får flaske. Det afhænger af madindtaget på dagen.

Det ser derfor således ud:

04-06-ish: et sted mellem 60-120 ml. flaske

07:30 ca.: Grød med frugtmos og vand. Derefter leg og hygge. Hun er ...

Annonce

... motorisk super fint med.

09:30 et stykke frugt + enten en grødpandekage eller en bolle med smør. Afhænger af depotet herhjemme.

Her vil hun have sin mælk, og det er oftest 100 ml. hun drikker. Jeg tænker egentlig, om det ikke snart bør være uden denne?

Lur. Her sover hun super godt.

12:00 frokost. Efterfulgt af en gåtur. Som regel gynger vi i gården og tumler.

14:00-14:30 lur igen. Her vil hun også have sin flaske.

16:00 - frugtmos og vand.

18:00 aftensmad.

19:00-20:00 flaske og godnat.

22:00-23:00 flaske.

Hvad tænker du, om alle de flasker? Hvordan kan jeg bedst udfase nogle af dem?

Med venlig hilsen,
Sabrina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder