Brev:
Antal flasker?
16. juli 2023
Alder:
8 mdr.
Antal flasker?
Kære Helen,
Jeg håber, at du nyder sommeren.
Vores pige er nu snart 8 måneder, og det går ganske godt med maden. Hun spiser mer og mere, og hun har mere mod på at prøve nye ting. Især rugbrød er et hit.
Mit spørgsmål drejer sig om antal flasker af MME. Jeg har din bog om mad og børn, og jeg kan ikke rigtig putte hende til lur uden hun får mælk. Hun bliver stiktosset.
Hun sover efterhånden fra 23 - et sted mellem 04-06 før hun får flaske. Det afhænger af madindtaget på dagen.
Det ser derfor således ud:
04-06-ish: et sted mellem 60-120 ml. flaske
07:30 ca.: Grød med frugtmos og vand. Derefter leg og hygge. Hun er motorisk super fint med.
09:30 et stykke frugt + enten en grødpandekage eller en bolle med smør. Afhænger af depotet herhjemme.
Her vil hun have sin mælk, og det er oftest 100 ml. hun drikker. Jeg tænker egentlig, om det ikke snart bør være uden denne?
Lur. Her sover hun super godt.
12:00 frokost. Efterfulgt af en gåtur. Som regel gynger vi i gården og tumler.
14:00-14:30 lur igen. Her vil hun også have sin flaske.
16:00 - frugtmos og vand.
18:00 aftensmad.
19:00-20:00 flaske og godnat.
22:00-23:00 flaske.
Hvad tænker du, om alle de flasker? Hvordan kan jeg bedst udfase nogle af dem?
Med venlig hilsen,
Sabrina