Brev:
Bøvl med putning - 20 mdr.
11. juli 2023
Alder:
20 mdr.
Bøvl med putning - 20 mdr.
Hej Helen!
Jeg skriver igen, da vi fortsat har bøvl med putning af vores datter. Hun er nu 1 år og 8 måneder gammel, super motorisk aktiv, vi fornemmer at hun forstår alt hvad vi siger.
Jeg ammede hende i søvn til hun var 1år gammel. Hun sov i hendes egen seng inde ved os. Fra et år gammel puttede vi hende ved at gå med hende i søvn.
Et par måneder har vi ladet hende falde i søvn i vores seng, med at hun kunne gå omkuld seng. Så begyndte min mand at putte hende i vores seng, og han kunne nusse hende i søvn på 5 minutter.
Så var vi på ferie, hvor jeg igen gik med hende, og da vi kom hjem begyndte vi at putte hende i hendes egen seng.
Og hun skriger, råber og kaster med ting så snart vi siger at hun skal sove. Hun vil ikke - om det er klokken 19 - 20 eller 21.
Hun bliver gal over at være i sengen, om vi går med hende, så bliver hun gal over ikke at være i sengen, så bliver hun gal over at vi synger, vil ikke have vand - kaster alt ud af sengen. Hun bliver sur hvis hun er i sengen og man rækker ud efter hende.
På et tidspunkt ligger hun sig pludselig ned - stopper med at råbe, sætter hun sig op igen og siger man sove - så ligger hun sig igen. Men hun ligger sig ikke til at sove. Går vi ud og siger godnat, starter det forfra med vrede og råb! Hun bliver ligeledes sur hvis man IKKE nusser hende i sengen.
Det tager virkelig lang tid, er ikke hyggeligt, hun nægter at læse bog, synge - hun råber bare.
Vi mangler lidt hjælp med hvad vi skal gøre. Det er simpelthen så bøvlet at få hende til at sove til nat.
Hilsen os