Søvn - sover max 3.5 time af gangen

20. september 2022

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Søvn - sover max 3.5 time af gangen

Hej Helen.

Jeg har brug for hjælp og et råd.. Vores søn er lige fyldt 6 måneder. Han har ikke prøvet at sove mere end 3,5 time afgangen om natten.. Jeg er virkelig ved at været træt, nogengange er jeg oppe hver time med ham. Sundhedsplejsken synes vi skulle tilbyde ham 3 måltider grød, og det har ikke haft nogen effekt. Han vil ikke tage imod flaske.. Vi er begyndt at putte ham tidligt, for ellers bliver han rigtig ked af det og skriger. Hvad gør vi? Jeg er træt, og kan snart ikke holde til det mere..

Hans rutine nogenlunde:

Kl 7.15-7.30 Vi står op
Kl. 8 får ...

Annonce

... grød, vand af kop og ammes hvis han er mere sulten
Kl. 9 putte til lur i barnevogn ( skal gå rundt med den) før han sover
Kl 9.45-10.15 vågner han og bliver ammet
Kl. vi leger, er aktive eller hvad dagen bringer
Kl 11.45-12 ammes og puttet til anden lur også i bevægelse af barnevogn
Kl. 13-13.30 vågner og ammes
Kl leg og aktive tilbydes lidt snack og vand
Kl 16 sidste lur tilbydes
Kl17 vågner og leger
Kl 18 grød og vand
Kl 18.30-19.15 ammes i søvn til natten
Kl 21.30 drømmeammes
Kl 00 ammes
Kl 2-3 tilbydes sut igen
Kl 4-5 ammes
Kl6 ammes

Hilsener herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. juni 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Baby behov for ekstra væske i varmen?

Kære Helen Vores dreng er nu 5.5 måned gammel og får fuld flaske. De...

26. juni 2024 | Sygdom | 5 mdr.

Psykisk reaktion på vaccine?

Kære Helen Tak for dit uddybende svar ang. min søns søvnproblemer. Han sover...

21. juni 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Hvordan får baby jern nok?

Kære Helen Så vender jeg tilbage :) Vi har fået en efternøler her i...

18. juni 2024 | Udstyr | 6 mdr.

Tudkop - ja eller nej?

Hej Helen Tusind tak for dit svar omkring overgangen fra flaske til kop. Jeg...

17. juni 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Fra flaske til kop og spisetid

Kære Helen. Min søn er nu 6.5 mdr. gammel, og jeg kan ikke forstå, hvorfor...

Annonce

Viden om børn:

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre