Brev:
Stor forskel på om det er mor eller far der putter
1. august 2022
Alder:
4 år, 6 mdr.
Stor forskel på om det er mor eller far der putter
Kære Helen
Så er Laura allerede 4,5 - og alt går så fint. Vi har en fantastisk pige, som ikke har de store udbrud eller andet. Dog oplever vi lige nu, en udfordring der frustrerer os alle en del.
Laura er stort set altid blevet puttet af mor - hvilket overordnet altid er gået godt, med det op og nedture det nu har. Over den seneste måned er dette dog ændret. Når mor putter ender det nu ofte i konflikter, gråd, frustration - hård tale som at mor bare skal flytte osv. vi er helt klar over, at hun ikke mener dette.
Når det er far - går det stille og roligt.
Vi har prøvet at sige, at så må det være far i en periode - så vores dage ikke ender trælst. Men når det bliver putte tid, bliver hun så ked af det og vil have mor og “lover” at putte stille og roligt. Vi er klar over, at hun lover dette, fordi hun netop ønsker det andet nu og her.
Skal vi holde fast i at det er far i en periode? Kan mor gøre noget for at ændre mønsteret - blive mere konsekvent i at gå når der ikke er ro og komme tilbage når L er klar - dette kan hun med far?
Er det er udtryk for tryghed ved mor og et behov for at komme at med nogle følelser?
Mor har for 3 måneder siden haft hjernerystelse - påvirker ikke længere hverdagen - kan det være en forsinket reaktion og hvad gør vi så?
Håber du har nogle gode råd vi kan arbejde videre med
Kram mor og far til skønne L