Stor forskel på om det er mor eller far der putter

1. august 2022

Kategori:
Alder:
4 år, 6 mdr.

Stor forskel på om det er mor eller far der putter

Kære Helen

Så er Laura allerede 4,5 - og alt går så fint. Vi har en fantastisk pige, som ikke har de store udbrud eller andet. Dog oplever vi lige nu, en udfordring der frustrerer os alle en del.

Laura er stort set altid blevet puttet af mor - hvilket overordnet altid er gået godt, med det op og nedture det nu har. Over den seneste måned er dette dog ændret. Når mor putter ender det nu ofte i konflikter, gråd, frustration - hård tale som at mor bare skal flytte osv. vi er helt klar over, at hun ikke mener dette.

Når det er far - går det stille og roligt.

Vi har prøvet at sige, at så må det være far i en periode - så vores dage ikke ender trælst. Men når det bliver ...

Annonce

... putte tid, bliver hun så ked af det og vil have mor og “lover” at putte stille og roligt. Vi er klar over, at hun lover dette, fordi hun netop ønsker det andet nu og her.

Skal vi holde fast i at det er far i en periode? Kan mor gøre noget for at ændre mønsteret - blive mere konsekvent i at gå når der ikke er ro og komme tilbage når L er klar - dette kan hun med far?

Er det er udtryk for tryghed ved mor og et behov for at komme at med nogle følelser?

Mor har for 3 måneder siden haft hjernerystelse - påvirker ikke længere hverdagen - kan det være en forsinket reaktion og hvad gør vi så?

Håber du har nogle gode råd vi kan arbejde videre med

Kram mor og far til skønne L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin