Brev:
Skrig og slå
7. juli 2022
Alder:
2 år, 3 mdr.
Skrig og slå
Kære Helen.
Vi har fået en sund og raske dreng i starten af pandemien, han er nu 2 år og 3 måneder.
Han er glad, hoppende og nysgerrig og udadvendt samtidig os meget morsyg. Troede vores store datter var morsyg indtil vi fik en dreng 🙈😅
Meeen, han er også en dreng der reagere / udtrykker sig selv meget voldsomt (kontra hvad søsteren gjorde i denne alder). Han bliver meget ked ved fx et nej, og fortsættehan og for endnu et nej bliver han virkelig ulykkelig.
Det ovennævnte er fint at kapere og arbejde med meen, så der de ekstreme tilfælde som fx.:
Idag skal jeg lægge min søn, og det starter ved bleskiftet at han ikke ønsker at skulle i seng, men vi får skiftet uden så meget ballade, men da vi er ankommet til sengen, så vil han op i vores, da han får et nej bliver han sur lidt gal, nå så vil han ha vand, så ønsker han det ikke, så bliver han sur / vred fordi jeg alligevel tilbyde det efter hans efterspørges.
Nu sker det så først vender han sig rundt stående i sengen og skriger råber NEEEJ, jeg tysser på han, hvorefter han fortsætter med at råbe NEEEJ, NEEJ, og bevæger sig trampende/hoppende hen mod mig med løftet arm til at slå/markere hans utilfredshed. Uanset hvilken tilgang jeg benytter her, for at stå fast i det sengetid og vi skl sove og ikke slå, så eskalere det bare.
Jeg får det til sidst stoppet ved at efter han har slået og skreget nogle gange af mig vil prøve t sætte han ned men ved et uheld i mærket hopper han frem og jeg får uheldigt ramt hans kind med en fingernegl, hvilket resultere i han går fra vredesudbrud og slå og fagter til han bare sætter sig og bliver ulykkelig. Jeg bliver så ked fordi det var et uheld og ikke måden Jeg ønskede konflikten skulle ende.
Men nu måtte jeg så godt bære ham op i mine arme og trøste ham.
Men kort efter starter det forfra og faren kommer og overtager i håb om hans putning går bedre for sig..
Disse skrig/vredesudbrud syntes jeg er svære at vide hvordan jeg skal tackle mest fordi han bare skriger højere højere og man skulle nærmest tro vi gjorde han ondt😲
Virkelig ikke en rar fornemmelse 😔
Han råber genneralt meget og har snakket med vuggestuen og de siger gruppen han er i råber meget specielt når de får gailet hinanden op, og de prøver os med al deres pædagogik men indtil videre er de os noget udfordret hvad det angår🙈😲
Det gisper i mig og går lige i marv og ben når disse konflikter opstår hjemme, hvad kan jeg gøre?
Hilsener herfra