Brev:
Hvor meget må baby sove om natten?
2. marts 2022
Alder:
1 mdr.
Hvor meget må baby sove om natten?
Hej Helen.
Min søn er 5 uger og 2 dage gammel. Han har altid haft et fint sovehjerte om natten og tit taget 4-5timers lure, hvor han så skulle have mad, så faldt han til ro igen i et par timer og derefter vågnede for at spise. Altså vågnet to gange af sig selv for at spise i nattetimerne.
De sidste tre dage er der dog sket en ændring. Han er svær at få til at sove, og når han så falder i søvn, sover han helt til kl.5.30~6.30 tiden uden at vågne, så der går snildt 6 timer siden hans sidste flaske. Når han vågner om morgenen, spiser han desværre heller ikke meget, så der er meget at skulle indhente i løbet af dagen, hvilket han ikke altid når. Hans vægt er 5500gram, så hans behov er ca. 900ml +/-.
Skal jeg være bekymret over, han sover så meget om natten lige pludselig? Det er jo kun tre dage, det har stået på, men synes, det er mange timer for ham uden en flaske. Jeg prøvede at sætte mit vækkeur i nat for at “vække” ham, så han kunne mad, men han sov så tungt og godt, at jeg næsten ikke kunne få mig selv til det, og man siger jo, at man ikke må vække små børn 🤷🏻‍♀️ Han begynder et nyt tigerspring i weekenden, så har tænkt, om han er ved at lade op.
En anden ting: Er der en afslappende stilling for mor at give flaske om natten? Lidt ligesom man kan amme laidback eller på siden
Med venlig hilsen
Signe