Søvn og mad - 7.5 måned

17. september 2021

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Søvn og mad - 7.5 måned

Kære Helen

Tusind tak for dit tidligere svar og råd til vores lille pige på 7,5. Vi søgte råd angående søvn og sutten, der konstant er et problem om natten, og du gav en masse brugbare råd, som vi forsøger os med herhjemme.

Jeg har nogle opfølgende spørgsmål, som jeg håber, du også kan give lidt råd til.

Du skrev i dit tidligere svar følgende: “Derudover, så er der et par ting, som springer mig i øjnene, når jeg ser jeres dagsplan. Det ene er, at lillepigen ikke får nogen mellemmåltider i løbet af dagen - hun puttes ofte til formiddagslur uden et mellemmåltid først, og om eftermiddagen får hun heller ikke noget.”

Jeg havde i mit tidligere spørgsmål ikke formuleret mig klart nok, og fik undladt nogle vigtige detaljer. Vores datter får faktisk en flaske før første lur, dog ikke middagsluren.

Er det bedre, at den flaske er før middagsluren?

Vi har virkelig prøvet at indføre mellemmåltider. Min barsel har været en lang kamp om at få hende til at sove, få hende til at blive i søvnen, få hende til at acceptere ...

Annonce

... barnevognen, få hende til at finde ro i tremmesengen osv. Vi er nået i mål med mange af tingene, såsom barnevognen, tremmesengen, sove uden gråd og skrig og hjælpe hende videre i søvn, så hun er udhvilet. Så det er virkelig dejligt. Men efter hun blev 6 måneder så startede en ny kamp med mad. Jeg tilbyder hende mellemmåltider, men hun nægter, lukker munden, vender hovedet og græder. Det er hårdt.

Med hensyn til sutten - tusind tak for rådene - det har faktisk lykkedes mig, at få hende videre i søvnen om dagen uden at give sut. Dog skal jeg trille lidt med barnevognen. Så sover hun 1,5 time uden sut. Det er fremskridt. Om natten er det en hel anden sag. Hun græder og græder, hun vil slet ikke acceptere andet end sut.

Mit spørgsmål er derfor, vil det jeg forsøger med om dagen - altså hjælpe videre uden sut - have en påvirkning på, at hun om natten måske kan komme fra en søvncyklus til en anden uden sut?

Det lykkedes for mig om dagen, fordi jeg har barnevognen som “værktøj”?

Tusind tak igen.

Med venlig hilsen
Mor der prøver alt

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)