Brev:
Søvnmønster
7. august 2021
Alder:
10 mdr.
Søvnmønster
Kære Helen,
Tak for de gode svar på mine tidligere spørgsmål, de hjalp meget.
Måske du har et forslag til denne problemstilling:
Mit barn er B-menneske, og vækkes hver morgen stort set (selvom vi står op på samme tid hver dag), og er træt og ofte i dårligt humør indtil efter formiddagsluren. Hun spiser meget sparsomt morgenmad, men efter en time får hun formiddagsmad, og spiser her fint.
Jeg har prøvet at få hende tidligere i seng, men hun kan ikke rigtig sove tidligere. Hun sover godt igennem om natten, græder meget kort et par gange, hvor hun selv finder sutten og sover videre.
Har du nogle forslag, for at få hende mere udhvilet om morgenen, og gerne til at vågne selv, måske i forhold til hendes mad eller dagssøvn?
Dagsprogrammet:
6.45: vækkes
7: morgenmad
8: formiddagsmad
8.45: formiddagslur, 1 time ca
11.30: frokost
12.30: flaske 200 ml
13: eftermiddagslur, 1,5-2 timer ca
15: frugt
18: aftensmad
18.30: bad
19.30: flaske 200 ml, puttes, sover kl. 20 ca.
På forhånd tak!
Med venlig hilsen