Brev:
Klar til 1 enkelt lur i stedet for 2?
10. juli 2021
Alder:
11 mdr.
Klar til 1 enkelt lur i stedet for 2?
Hej Helen
Vi har oplevet stor ændring i pigernes søvn de senere uger, måske lille måned.
Vi har henover denne måned talt om 1lur mon ville være bedre, for er som om det ikke fungere. De er ofte svære at putte til deres anden lur, og hvis de sover længere end til kl 15/15:30 så er de næren ikke til at putte om aften, selvom de er dødtrætte.
Der er kommet flere og flere aftner hvor de er svære end normalt at putte, de vågner tidligt oftere og oftere, og deres lurer i løbet bliver kortere og især nr 2lur svære at putte, og se sove oftes ikke mere end 35-45 min. Nogle dage selvfølgelig længere, men der tegner sig et mønster. Det virker ikke som om det fungere for dem at vågne kl 5, som om det er for lidt nattesøvn. De dage hvor det lykkes os at få dem til at sove til kl 6, hvad desværre er en sjældenhed, er dagen for dem helt anderledes.
Så måske de ville have bedre at vi tog denne, og gik fra 2 til 1 lur?
Så de kan få et længere stræk om natten, og 1 god lur i løbet af dagen istedet - det er vores tanker og overvejelser.
Men, de skal starte i DP om 1uges tid, måske det er bedre at vente og se hvad det gør ved dem. Og hvis det er uændret, måske gå fr 2 til 1lur, og hvis der kommer bedre sammenhæng mellem deres fordeling af søvn, beholde det som det er lidt endnu.
Hvad tænker du, kunne det være tegn på at vi skal ændre fra 2 til 1 lur?
Og hvis du tænker det samme som det er lige nu, vil du så anbefale os at handle på det nu eller vente og se det an efter DP start?
Med venlig hilsen
Ella & Noras forældre