Klar til 1 enkelt lur i stedet for 2?

10. juli 2021

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Klar til 1 enkelt lur i stedet for 2?

Hej Helen

Vi har oplevet stor ændring i pigernes søvn de senere uger, måske lille måned.

Vi har henover denne måned talt om 1lur mon ville være bedre, for er som om det ikke fungere. De er ofte svære at putte til deres anden lur, og hvis de sover længere end til kl 15/15:30 så er de næren ikke til at putte om aften, selvom de er dødtrætte.

Der er kommet flere og flere aftner hvor de er svære end normalt at putte, de vågner tidligt oftere og oftere, og deres lurer i løbet bliver kortere og især nr 2lur svære at putte, og se sove oftes ikke mere end 35-45 min. Nogle dage selvfølgelig længere, men der tegner sig et mønster. Det virker ikke som om det fungere for dem at vågne kl 5, som om det er for lidt nattesøvn. De dage hvor det lykkes os at få dem til at ...

Annonce

... sove til kl 6, hvad desværre er en sjældenhed, er dagen for dem helt anderledes.

Så måske de ville have bedre at vi tog denne, og gik fra 2 til 1 lur?
Så de kan få et længere stræk om natten, og 1 god lur i løbet af dagen istedet - det er vores tanker og overvejelser.

Men, de skal starte i DP om 1uges tid, måske det er bedre at vente og se hvad det gør ved dem. Og hvis det er uændret, måske gå fr 2 til 1lur, og hvis der kommer bedre sammenhæng mellem deres fordeling af søvn, beholde det som det er lidt endnu.

Hvad tænker du, kunne det være tegn på at vi skal ændre fra 2 til 1 lur?
Og hvis du tænker det samme som det er lige nu, vil du så anbefale os at handle på det nu eller vente og se det an efter DP start?

Med venlig hilsen
Ella & Noras forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland