Brev:
Indkøring i dagpleje og dagsrytme del II
9. maj 2021
Alder:
11 mdr.
Indkøring i dagpleje og dagsrytme del II
Hej Helen
Mange tak for dit svar på mit tidligere brev "Indkøring i dagpleje og dagsrytme".
Jeg er helt enig med dig i, at det ville klart være at foretrække, at min datter måtte bibeholde sin nuværende rytme, da den fungerer rigtig godt. Jeg har talt med dagplejen igen, og der er desværre ikke så meget at gøre. Hun må kun sove til formiddag mellem 8-9 og middagslur fra kl 12 - der er ikke nogen fleksibilitet. Dagplejen siger, at den tilknyttede pædagog er af samme holdning, og det er jeg faktisk også sikker på, hun er, for da vi havde vores indledende samtale, hvor jeg også nævnte mit datters rytme som en bekymring ift. dagplejens rytme, da sagde pædagogen, at min datters rytme ikke var "normal" - de mente, at normalt var at stå op mellem 5.30-6. Jeg må derfor bare acceptere, at vi må tilpasse os på bedste vis.
Jeg vil derfor høre, hvad du anbefaler ift. ændring af rytme. Skal jeg vække min datter kl 6 om morgenen, så hun muligvis kan sove lidt mellem 8-9, og så igen kl 12. Eller skal jeg lade hende sove til kl 7, og så lade hende undvære hendes formiddagslur og først sove kl 12? Og kan vi holde fast i at putte hende kl 20?
På forhånd tak for svar.
Hilsner herfra