Trille med barnevognen

24. april 2021

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Trille med barnevognen

Hej Helen

Jeg har skrevet til dig før vedr min søn på 5 mdr som sagtens kan blive lagt i sin barnevogn til sine lure uden der behøves være bevægelse. Han vågner gerne op efter 30-45 min, og herefter har jeg jo så været ude og gå med barnevognen for at få ham til at sove igen. Dette anbefalede du mig at stoppe med, og istedet lære ham at falde i søvn igen uden bevægelse.

Jeg har derfor i stedet for, når han er vågnet efter ...

Annonce

... de 30-45 min været ude og trille vognen lidt, når han så ligger stille, er jeg stoppet med at trille, men han vågner så op igen efter 5-10 min, dette kan jeg gøre mange gange. Han bliver ligesom ikke rigtig i søvnen længere tid af gangen, efter han har sovet de berømte 45 min.

Skal jeg bare holde hårdt på og blive ved, og så håbe på han lærer det, eller skal jeg ud og trille med vognen, så jeg ved han får nok søvn?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder