Brev:
Sove ude uden at være vant til det?
2. februar 2021
Alder:
10 mdr.
Sove ude uden at være vant til det?
Kære Helen.
Vi har tidligere fået gode råd af dig og nu skriver jeg igen.
Alfred på 10 mdr skal putte til lur uden bryst fra 1 marts fordi jeg starter job. Spørgsmålet er hvordan vi gør. Han er stort set aldrig faldet i søvn uden amning og sover tæt ved brystet og er ovenikøbet blevet glad for at nulre det andet bryst. Han er ikke særligt ude -vant -vi går en tur med ham i bæresele hver anden eller tredje dag. Han sover lur 2-3 gange hver dag i sin seng som det er nu -selvom han også ofte vågner af at blive flyttet derhen fra ammepude. Når det sker kommer han tilbage og sover hos Mor.
Vi ved godt at vi har et søvn associations problem vi skulle have arbejdet med før -men nu står vi her. Til nat synger vi før sove tid.
SP har rådet til at vi lægger ham i sin seng og insisterer på at han skal sove ved at lægge ham når han rejser sig op og bruge en uge på at indføre dette. Men vi er i tvivl om dette er realistisk. Hun siger også at flaske er em omvej? Han bruger ikke sut og jeg har ikke kunnet erstatte nulrebabs med en bamse...
Planen er nu at i stedet køre ham i søvn i vogn --(klapvogn -evt barnevogn) men hvad skal vi vide? Hvordan undgår vi at han bliver syg? Skal ham gradvist vænne til at være ude? Og hvad med påklædning? Jeg tænker 2 lag uld of tyk hue i em kørepose af fleece?
Hvad tænker du - hvad er vejen frem?
På forhånd tak for hjælpen