Brev:
Opfølgning på problemer med at putte baby
10. januar 2021
Alder:
12 mdr.
Opfølgning på problemer med at putte baby
Hej Helen :)
Tusind tak for dine gode svar :)
Vi har prøvet følgende i forhold til putning:
Inden sengetid sørger far for alt inden vi går op på værelset. Aftensmad, bad, nattøj og godnatlæsning. Her fra tager mor over og ammer vores datter på sit eget værelse, med lyset dæmpet og bamse i favnen. Her anbefalede du at vores datter blev lagt sovende i sin seng. Det har vi prøvet, men desværre er det ikke lykkes for os. Vores datter vågner så snart hun rammer madrasser. Her græder hun og vrider sig indtil hun bliver taget op.
Vi har prøvet alt lige fra at lade hende ligge, lægge en beroligende hånd på hende og ae hendes tredje øje. Her græder hun og vil op. Vi har prøvet at tage hende op, berolige hende og lægge hende tilbage i sengen. Her bliver hun ved med at græde og vil op i favnen hver gang. Vi har også prøvet at lade hende sidde i sengen og læse en bog eller lege med en bamse, ligeledes græder hun og vil endnu en gang op i favnen. Far har prøvet at overtage, men her bliver hun hysterisk og peger på døren hvor mor gik ud. Det virker som om hun ikke er tryg i sin egen seng og græder lige meget hvad når vi nærmer os den.
Det eneste som ser ud til at virke er at tage hende med ind i dobbeltsengen, amme hende (igen) i søvn og lægge hende sovende imellem os uden gråd. Endnu en gang ender mor med at gå i seng samtidig med vores datter desværre.
Vi er meget fortvivlede i forhold til putning og har svært ved at finde på mere at gøre?
Der er en smule forbedringer om natten. Her er stadig mange opvågninger, men flere af dem kan klares både af mor og far ved berøringer og at lægge sig helt tæt. De gange det ikke lykkes at berolige med berøring ammes hun i søvn. Det er ca. 3-4 gange. Her føles det stadig hårdt ikke at have noget af natten for os selv i sengen og både mor og far ender med at sove både let og ikke særlig sammenhængende.
Som ekstra info har vi været til ørelægen med vores datter. De fandt en lille smule væske på øret, men ikke noget de kunne gøre meget ved. De sagde at det var noget som kunne komme og gå fra dag til dag men hvis det blev ved skulle vi komme igen om tre måneder.
Vi håber du kan hjælpe og endnu en gang tak for gode svar :)
Med venlig hilsen
R og S