Putning og nattesøvn

3. december 2020

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Putning og nattesøvn

Hej Helen

Nu er den gal igen. Det gik ellers over alt forventning efter st vi indførte godnatlæsning, efter mit forrige brev, men det varede desværre ikke ret længe. :(

Nu drikker hun sin flaske i sengen, rækker den op, for så med det samme at rejse sig op.
Vi har prøvet alt muligt. Læse videre og lidt ignorere at hun står op, og se om ikke hun selv lægger sig ned igen. Det sker ikke! Vi prøver at sige; jeg vil gerne have at du lægger dig ned, du skal sove, mor/far hjælper dig til at sove, når du er klar hjælper vi, osv. osv.
vi prøver også at lægge hende, og trykke og ae og musse, vi har prøvet at gå ud og komme ind igen, resultatet er altid det samme - hun begynder til sidst at græde så meget at vi tager hende op og så sidder vi med hende til hun sover. Hun putter sig ind til os med det samme og sover.

Vi er begge to enige om at hvis det er ...

Annonce

... trygheden hun har brug for lige nu, så skal hun bare have den, men vi er så bange for at skabe en dårlig vane, hvor hun ikke kan falde i søvn nede i sengen, som hun ellers har været så god til i mange måneder.

Det næste store problem er også, at det efterhånden er mere reglen end undtagelsen at hun vågner omkring kl. 3 og så vil hun bare ikke sove igen! Og igen, vi synes vi prøver alt! Ingen lys, ingen leg, ingen hygge, ingenting. Flaske prøver vi også i desperation, selvom hun stoppede med at spise om natten og sen aften da hun var 10 måneder.
Det vil sige, at hun nogle dage kun sover fra 20/20.30-03.00 - hvilket jeg da vil mene er alt for lidt?

Hun sover stadig 3 timers lur til middag. Og kun 1 lur om dagen.

Vi er snart desperate for at få vores pige tilbage som gerne sov 10-11 timer om natten, og var super nem at putte.

Hjælp!

Venlig hilsen
N

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder