Brev:
Putning og nattesøvn
3. december 2020
Alder:
14 mdr.
Putning og nattesøvn
Hej Helen
Nu er den gal igen. Det gik ellers over alt forventning efter st vi indførte godnatlæsning, efter mit forrige brev, men det varede desværre ikke ret længe. :(
Nu drikker hun sin flaske i sengen, rækker den op, for så med det samme at rejse sig op.
Vi har prøvet alt muligt. Læse videre og lidt ignorere at hun står op, og se om ikke hun selv lægger sig ned igen. Det sker ikke! Vi prøver at sige; jeg vil gerne have at du lægger dig ned, du skal sove, mor/far hjælper dig til at sove, når du er klar hjælper vi, osv. osv.
vi prøver også at lægge hende, og trykke og ae og musse, vi har prøvet at gå ud og komme ind igen, resultatet er altid det samme - hun begynder til sidst at græde så meget at vi tager hende op og så sidder vi med hende til hun sover. Hun putter sig ind til os med det samme og sover.
Vi er begge to enige om at hvis det er trygheden hun har brug for lige nu, så skal hun bare have den, men vi er så bange for at skabe en dårlig vane, hvor hun ikke kan falde i søvn nede i sengen, som hun ellers har været så god til i mange måneder.
Det næste store problem er også, at det efterhånden er mere reglen end undtagelsen at hun vågner omkring kl. 3 og så vil hun bare ikke sove igen! Og igen, vi synes vi prøver alt! Ingen lys, ingen leg, ingen hygge, ingenting. Flaske prøver vi også i desperation, selvom hun stoppede med at spise om natten og sen aften da hun var 10 måneder.
Det vil sige, at hun nogle dage kun sover fra 20/20.30-03.00 - hvilket jeg da vil mene er alt for lidt?
Hun sover stadig 3 timers lur til middag. Og kun 1 lur om dagen.
Vi er snart desperate for at få vores pige tilbage som gerne sov 10-11 timer om natten, og var super nem at putte.
Hjælp!
Venlig hilsen
N