Lur efter vuggestuestart

28. august 2020

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Lur efter vuggestuestart

Hej Helen.

Min datter på snart 11 måneder er startet i vuggestue. Hun har gået der i 2 uger nu, og det går rigtig godt.

Hun er den sidste uge begyndt at sove første lur derovre, og de har ingen problemer med at putte hende.
Vi har hendes barnevogn med derovre, så det er den hun puttes i. Som hun også er vant til hjemmefra.

Derudover så spiser hun godt og er glad og trives!

Problemet opstår efter at jeg har hentet hende, hvor hun så skal sove 2. Lur på et tidspunkt. Jeg har hele ugen måtte opgive at få hende til at sove 2. Lur, da hun bliver så ked af det, som jeg aldrig har oplevet før. Det er ligeså snart jeg lægger hende i barnevognen, og hun stopper ikke igen. Hun græder så meget at hun er lige ved at ...

Annonce

... kaste op. Til sidst tager jeg hende op, og så har hun været vågen til kl. 19, hvor hun bliver puttet til nat.
Her er der ingen problemer med at få hende til at sove.

Hun sover 11-12 timer i streg uden opvågninger om natten, og sover normalt omkring 2 timers lur om dagen, fordelt på 2 lure.

Kan det “bare” være en reaktion på vuggestuestart og hvordan skal jeg i så fald håndtere det? Er det bare at acceptere at hun så ikke sover lur herhjemme? Hun er glad nok resten af dagen, dog kræver hun en lille smule mere opmærksomhed og aktivering end hun ellers normalt gør, men det er egentlig ikke så slemt...

Jeg stoppede med at amme for ca. 3 uger siden, og hun får nu kun en flaske til at sove på.

Med venlig hilsen
N

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder