Brev:
Lur efter vuggestuestart
28. august 2020
Alder:
11 mdr.
Lur efter vuggestuestart
Hej Helen.
Min datter på snart 11 måneder er startet i vuggestue. Hun har gået der i 2 uger nu, og det går rigtig godt.
Hun er den sidste uge begyndt at sove første lur derovre, og de har ingen problemer med at putte hende.
Vi har hendes barnevogn med derovre, så det er den hun puttes i. Som hun også er vant til hjemmefra.
Derudover så spiser hun godt og er glad og trives!
Problemet opstår efter at jeg har hentet hende, hvor hun så skal sove 2. Lur på et tidspunkt. Jeg har hele ugen måtte opgive at få hende til at sove 2. Lur, da hun bliver så ked af det, som jeg aldrig har oplevet før. Det er ligeså snart jeg lægger hende i barnevognen, og hun stopper ikke igen. Hun græder så meget at hun er lige ved at kaste op. Til sidst tager jeg hende op, og så har hun været vågen til kl. 19, hvor hun bliver puttet til nat.
Her er der ingen problemer med at få hende til at sove.
Hun sover 11-12 timer i streg uden opvågninger om natten, og sover normalt omkring 2 timers lur om dagen, fordelt på 2 lure.
Kan det “bare” være en reaktion på vuggestuestart og hvordan skal jeg i så fald håndtere det? Er det bare at acceptere at hun så ikke sover lur herhjemme? Hun er glad nok resten af dagen, dog kræver hun en lille smule mere opmærksomhed og aktivering end hun ellers normalt gør, men det er egentlig ikke så slemt...
Jeg stoppede med at amme for ca. 3 uger siden, og hun får nu kun en flaske til at sove på.
Med venlig hilsen
N