4.5 mdr og sover kun i vores arme og vågner mange gange om natten

16. august 2020

Kategori:
Alder:
4 mdr.

4.5 mdr og sover kun i vores arme og vågner mange gange om natten

Kære Helen,

Håber sådan du kan hjælpe!

Vores 4.5 mdr lille datter (Får kun flaske) kan kun sove hendes lure i mine arme og jeg vil så gerne lære hende og sove i hendes seng og eller barnevogn men hver gang jeg putter hende Så vågner hun og er umulig at få til og falde i søvn igen. Enten begynder hun og græde meget voldsomt lynhurtigt ellers så vågner hun og ligger og snakker iblandt tid og ender så med og blive overtræt.

Når jeg ruller med barnevognen går der også ekstremt lang tid før hun falder i søvn - hvis hun overhovedet gør, for hun er så nysgerrig og vil se alt..

Så to udfordringer egentligt:
1. Hvordan får jeg hende til og sove til lur i egen seng/ barnevogn
2. Hvordan får jeg hende til og sove mere roligt om ...

Annonce

... natten i egen seng og uden så mange opvågninger?

Hendes rytme er i øjeblikket således, men er åben for nye rutiner!

06:00 Vågner

08:00 Første lur på Ca 1-1.5 time

11:00 Lur nr 2 på ca 40min

13:00 Lur nr 3 på ca 1.5 time

16:00 Lur nr 4 på ca 40min

18:00 Er så træt så bliver puttet her- svært ved og strække den længere.

Herefter vågner hun hver 3. Time og vil have flaske. Hun sover også meget uroligt og vrider sig og vågner af dette. Hun sover ved siden af mig i sengen, da hun græder når hun kommer over i egen seng.

I løbet af hele dagen, får hun flaske hver 3. Time ca 120-170 ml.

Jeg bor i Australien, så vi har pt vinter - snart forår og jeg kan ikke have hende sovende udenfor pga giftige edderkopper osv :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge