Brev:
Hjælp til søvn part. 2
3. april 2020
Alder:
15 mdr.
Hjælp til søvn part. 2
Hej Helen
Jeg prøver lige at uddybe min beskrivelse da jeg ikke har fået forklaret mig godt nok.
En normal dag ser sådan ud: ( selvfølgelig med en masse leg og hygge imellem alle punkterne :) )
Min søn vågner kl 5-6
Morgenmad kl 6.30-7
Formiddagsmad kl 9 (Begynder at blive træt, gnider sig i øjnene og bliver mere pylleret)
Middag kl 11
Puttes i barnevogn kl 12 ( her er han meget træt og falder om næsten som han rammer puden)
Vågner kl 13-14 (er ofte træt hvis han vågner og der kun er gået en time. men han kan være umulig at få til at sove videre)
Eftermiddagsmad kl 14.30-15
Før aftensmad kl 16 ( her er han ofte træt igen så det er længe at holde den kørende til han skal puttes for natten)
Aftensmad kl 17.30
Så den eneste forskel i forhold til hvad du tidligere skrev kommer nu hvor vi normalt putter efter maden altså kl 18.10 ca.
Det lyder okay med at trække putningen lidt men vi bekymre os for om han bliver overtræt? Og hvad med antallet af timers søvn han skal have? Hvis han først sover omkring kl 19.30 bliver det ca 10 timer om natten og 1-2 timer i løbet af dagen. Er dette nok for en krudtugle på 15 måneder?
Du anbefaler at vi giver ham et bad hver aften for at falde lidt til ro, er der andre måder at skabe denne ro? han døjer med noget udslet på arme og ben så ved ikke om bad hver dag er det bedste for ham?
Natgrød før natrutinen lyder også fornuftigt og er vi startet op på.
Venlig hilsen
Tanja