Brev:
Gået tilbage til tre lure
14. marts 2020
Alder:
9 mdr.
Gået tilbage til tre lure
Hej Helen
Min dreng er begyndt at vågne ved 5 tiden og er derfor allerede så træt kl 8. Han er derfor gået tilbage til 3 lure.
Hvordan får vi ham tilbage på 2 lure og så han måske sover lidt længere om morgenen?
Vi har i princippet ikke noget imod at han vågner så tidligt men udfordringen er at han får vækket sin storesøster.
Nuværende rytme ser således ud:
5-6: vågner. Prøver at give ham flaske men sover ikke videre.
7: morgenmad- grød
8/8.30 tiden: flaske og lur. Sover her ca 45 min
9 tiden: rugbrødshapser
12 tiden: flaske og lur. Sover ofte 5 kvarter
15/16 tiden: powernap på 45 min
Efter lur: frugt osv
17 tiden: aftensmad. Spiser det vi får
18 tiden: aftengrød
19 tiden: flaske og puttes til natten. Tager ca en halv times tid for at finde ro.
I den periode hvor han sov 2 lure var det en udfordring at få ham til at sove mere end 5 kvarter. Så han vågnede ofte omkring 14.30 og så er der længe til puttetid. Vi prøvede at gå med ham osv.
Hilsen