Brev:
17 måneder og vågner om natten - Part 2
1. marts 2019
Alder:
17 mdr.
17 måneder og vågner om natten - Part 2
Hej igen Helen.
Mange tak for dit grundige svar. Vi er gået igang med at indføre putteritual samt strygemetoden.
Om natten, når han vågner, så benytter jeg strygemetoden igen, for ikke at komme til bare at sidde inde hos ham til han falder i søvn. Fra han blev puttet har han kun været vågen 3 gange. Førhen vågnede han gerne 5-8 gange, så det ser ud til at virke.
Jeg har et spørgsmål mht sygdom og lys på værelset.
Når jeg putter ham nu, med den nye metode, så har jeg jo lyset tændt i gangen, og det lys går lige ind på hans værelse. I nat har jeg ladet ganglyset været tændt, for at han ikke reagere på, at det bliver slukket. Er det sådan jeg skal gøre eller skal han have en vågelampe inde på værelset, så jeg hen af aftenen kan slukke lyset ude i gangen? Eller skal der bare være helt mørkt, og når han så vågner om natten, så skal jeg tænde lyset igen, for at kunne lægge mere tøj sammen og for at han kan se mig. Eller hvad gør man??
Andet spørgsmål. Når han så er syg. Skal jeg så fastholde rutinerne og måske bare gå ind til ham oftere fordi han søger mere tryghed i sine syge perioder eller kan jeg godt afvige fra rutinen de dage han er syg og så komme tilbage uden at skulle starte forfra? Vil han hurtigt kunne genkende rutinen (specielt strygemetoden) og så falde hurtigt tilbage i den igen eller skal jeg helt lade være med at afvige fra den når han er syg? Sådan så man ikke ødelægger sine fremskridt? Her kan jeg godt blive meget i tvivl om, hvordan jeg skal forholde mig, når han er syg.
Venlig hilsen
Træt mor