Brev:
Storebror vil puttes af mor
20. februar 2019
Alder:
3 år
Storebror vil puttes af mor
Hej igen igen
Tak for sidste svar, prøver om jeg kan hjælpe ham til at sove lidt bedre, men håber det bare er en fase og han tiden hjælper mig.
Storebror som bliver 3 år lige om lidt vil kun puttes af mig. Hvilket også er fint nok men giver nogle udfordringer med lillebror, især fordi det tager helt op til en time at få storebror til at falde i søvn.
Ca. 19 går jeg ind med storebror i hans seng som står helt op af vores. Her vælger han enten 2 bøger eller 2 kørte tegnefilm på min telefon. Så synger jeg er par sange mens jeg nusser ham på ryggen. Og så ligger jeg hos ham til han sover. (Ofre ved en 20 - 20.20 tiden)
Han sover til middag i Børnehaven men ikke så tit her hjemme i weekenderne fordi vi ikke han få ham til det.
Jeg er ved at være lidt fusteret over at bruge 1 time hver aften på at få han til at sove.
For det meste kommer lillebror med ind kl 19.00 fordi han er sulten og træt. Nogle gange falder han i søvn ved brystet men jeg synger for storebror men han vågner ofte efter 15-30 min. Hvis han ikke kommer med ind så har far ham men her bliver han ofte ked af det (nok fordi han er sulten og træt, også selvom jeg har givet ham mad inden jeg gik ind med storebror)
Regner med at når lillebror bliver lidt ældre og er klar til natten på samme tid som storebror så kan jeg putte dem begge samtidig. Men jeg synes jeg bruger for lang tid på det!
Storebror har brug for jeg ligger hos ham til han sover. Har prøvet at putte ham senere, men det er det samme. Ville ønske jeg kunne finde en god måde at træne at han blev puttet men at jeg kunne gå ud før han sov, så han bare selv kunne ligge og falde i søvn. (Har prøvet "stryge tøj metoden" uden held) han vil at jeg skal sove..
Er så ked af at blive sur og frustreret på ham næsten hver aften, for ingen kan jo sove på kommando, men jeg har os bare en lillebror der så skal puttes kl 21 og så er min aften væk.
Med venlig hilsen
En mor