Brev:
Tryghed - 2 år, 4 mdr.
27. december 2018
Alder:
2 år, 4 mdr.
Tryghed - 2 år, 4 mdr.
Helen - min datter på 28 måneder, har aldrig brugt en sut men bruger morens hårtot til at bukke når hun er træt, søger tryghed og nærvær. Hvilket gør det svært at lægge hende i seng inden at være ved hendes side til hun sover. hun bruger sine nætter meget (bearbejdet meget hverdagen om natten) - og jeg er i tvivl om jeg skal håndtere putningen anderledes!?
Men syns aftenputningen tager længere og længere tid 30min -1 ( nogle gange - her i julen har det flere dage taget 1 1/2-2 timer. Det som om hun "holder" sig vågen for at nuller hår og dette resulterer i hun snakker meget og rejser sig ofte op..
Så der ikke meget ro på. Mit forhold med faren har brug for vi måske finder en bedre struktur på hvordan vi afvænner hende at bruge mit hår og samtiddig eller bagefter at lære hende at sove i hendes egen seng igen. Hun sover midt imellem mor og far efter hun har haft brækket sin arm og hun sov i vores seng i denne periode har vi haft svært ved at få hende til at sove i hendes egen seng en hel nat.
Hun er klog og meget vilje stærk men omvendt også meget sensitiv/følsom.
Hvordan lære vi hende at sove i egen seng hele natten også kl 4 om natten hvor hun ikke stopper med at græde uden mor sidder med hende på skødet og /eller tager hende op i sengen?
Hilsen