Brev:
Middagslur - 1 eller 2?
1. november 2018
Alder:
14 mdr.
Middagslur - 1 eller 2?
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål ang min søns lure i løbet af dagen. Der har lige været en periode hvor rytmen har været god og stabil. Men nu er der gået kludder i det.
Formiddagsluren har altid været den længste lur, fordi han aldrig har sovet særlig stabilt om natten. Han har haft mange opvågninger i løbet af natten og det gør ham naturligt meget træt om formiddagen. Nu er det sådan at han godt kan sove 2-3 timer om formiddagen, og så har jeg svært ved at putte ham til eftermiddagslur før v 16-tiden, hvor han så gerne sover 1 time. Det har hjulpet lidt med den ekstra time, så han nu sover 16 i stedet for 17.
Problemet er, at han er meget træt om morgenen, så jeg må putte ham tidligt og han har svært ved at holde hele dagen, når han allerede er vågen kl 11-12. Jeg har oplevet at hvis jeg putter ham senere, så er hans søvn dårligere og han vågner allerede efter 1,5 time!
Skal han nøjes med en lur eller 2? Og hvad så de dage hvor han kun sover 1,5 time? Det skal lige siges at han starter i dagpleje på mandag, så det hele kan selvfølgelig måske ændre sig pga nye indtryk mv.
Han vågner ml 6. 30 og 7 morgen og putningen til natten varierer alt efter længden af hans sidste lur.
Mange venlige hilsner
Anne