Middagslur - 1 eller 2?

1. november 2018

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Middagslur - 1 eller 2?

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål ang min søns lure i løbet af dagen. Der har lige været en periode hvor rytmen har været god og stabil. Men nu er der gået kludder i det.

Formiddagsluren har altid været den længste lur, fordi han aldrig har sovet særlig stabilt om natten. Han har haft mange opvågninger i løbet af natten og det gør ham naturligt meget træt om formiddagen. Nu er det sådan at han godt kan sove 2-3 timer om formiddagen, og så har jeg svært ved at putte ham til eftermiddagslur før v 16-tiden, hvor han så gerne sover 1 time. Det har hjulpet lidt med den ekstra time, så han nu sover 16 i stedet for ...

Annonce

... 17.

Problemet er, at han er meget træt om morgenen, så jeg må putte ham tidligt og han har svært ved at holde hele dagen, når han allerede er vågen kl 11-12. Jeg har oplevet at hvis jeg putter ham senere, så er hans søvn dårligere og han vågner allerede efter 1,5 time!

Skal han nøjes med en lur eller 2? Og hvad så de dage hvor han kun sover 1,5 time? Det skal lige siges at han starter i dagpleje på mandag, så det hele kan selvfølgelig måske ændre sig pga nye indtryk mv.

Han vågner ml 6. 30 og 7 morgen og putningen til natten varierer alt efter længden af hans sidste lur.

Mange venlige hilsner
Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor